Študentsko tutorstvo


Število kreditnih točk: 3



Opis predmeta

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:

Ni posebnih pogojev.

Vsebina:

Predavanja:

Kaj in čemu je namenjeno študentsko tutorstvo
Vloga in naloge tutorjev študentov
Delovanje informacijske podpore za študentsko tutorstvo
Poznavanje pravic in dolžnosti študenta, delovanja fakultetnih in univerz. organov
Delovanje ŠOU v Ljubljani in njihove storitve
Primeri dobre prakse tutorstva

Vaje:

Vzpostavitev kontakta in medsebojno zaupanje
Strategije in časovno razporejanje študija
Načini spoprijemanja s stresom

Samostojno delo med letom:

Izvajanje tutorskih ur glede na potrebe
Udeleževanje sestankov s koordinatorjem tutorjev.
Sodelovanje pri vpisu študentov in na informativnih dnevih fakultete.

Seminar:

Študent na koncu študijskega leta napiše poročilo, kjer poroča o tutorskih urah, pogostih vprašanjih, in o morebitnih posebnostih, v namen izboljšanja tutorskega sistema, kot tudi študija na splošno.

Cilji in kompetence:

Cilji:

  • delovanje visokošolskega sistema,
  • poznavanje pravic in dolžnosti študentov,
  • poznavanje delovanja študentske organizacije Univerze v Ljubljani,
  • osnove komuniciranja,
  • študijske strategije,
  • reševanje problemov,
  • premagovanje stresa.

Kompetence:

  • spretnosti usmerjanja in svetovanja
  • uporaba in prenos študijskih strategij
  • medosebno komuniciranje
  • prepoznavanje problemov posameznikov
  • upravljanje s časom
  • prepoznavanje stresa in spoprijemanje s stresom
  • načrtovanje in evidentiranje dela
  • priprava in pisanje poročil
  • sinteza izkušenj in oblikovanje priporočil za izboljšave
  • osmišljanje lastne izkušnje in prenos znanja in spretnosti na druge

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

Delovanje visokošolskega sistema, poznavanje pravic in dolžnosti študentov, poznavanje delovanja študentske organizacije Univerze v Ljubljani, osnove komuniciranja, študijske strategije in njihova uporaba, stres, reševanje problemov, medosebno komuniciranje, prepoznavanje problemov posameznikov, spretnosti usmerjanja in svetovanja, uporaba študijskih strategij, upravljanje s časom, prepoznavanje stresa in spoprijemanje s stresom, priprava in pisanje poročil, sinteza izkušenj in oblikovanje priporočil za izboljšave, osmišljanje lastne izkušnje in prenos znanja na druge

Metode dela:

Predavanja, refleksija, reševanje vprašalnikov, simulacije, igra vlog, videoposnetki, sestavljanje načrtov, primeri iz prakse in uporaba priročnikov.





Gradiva

Zakon, Statut in drugi dokumenti UL in članic:

  1. Zakon o visokem šolstvu (Ur. l. RS št. 67/93, 99/99, 64/01, 100/03 in 63/04, prečiščeno besedilo 100/04)
  2. Statut Univerze v Ljubljani, sprejet 21.12.2004
  3. Tutorski sistem UL, sprejet 24.04.2007
  4. Interni akti članic UL, ki urejajo tutorstvo

Splošna gradiva:

Tutorski priročnik UL

Strokovna gradiva

  1. Barker, A. (2000). Improve Your Communication Skills. London : K. Page :The Sunday Times, (str. 22-55).
  2. Brajša, P. (1993). Pedagoška komunikologija/Pedagogic communication. Glotta Nova. Ljubljana, (str. 19-28).
  3. Hargie, O. (ed.)(2006). The Handbook of Communication Skills. 3rd edition. London, New York : Routledge, (str. 37-70).
  4. Jerome, P.J. (1995). Coaching through effective feedback : a practical guide to successful communication. London : Kogan Page, (str. 9-43).
  5. Keller, G., Binder, A. , Thiel, R. (2000). Boljša motivacija – uspešnejše učenje. Trening učnih navad. Ljubljana: Center za psihodiagnostična sredstva, d.o.o., (str. 18-25; 31-35).
  6. Pečjak, S., Košir, K. (2002). Samoregulacijske spretnosti in učinkovito učenje. V: Poglavja iz pedagoške psihologije. Ljubljana: Oddelke za psihologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, (str. 139-157).
  7. Pečjak, V. (2001). Učenje, spomin, mišljenje. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede, (str. 48-53; 96-98).
  8. Požarnik, B.M. (2000). Psihologija pouka in učenja. Ljubljana: Državna založba Slovenije, (str. 166-182).
  9. Požarnik, B.M., Magajna, L., Peklaj, C. (1995). Izziv raznolikosti. Nova Gorica: Educa, (str. 143-150; 161-167).
  10. Woolfolk, A. (2002). Pedagoška psihologija. Ljubljana: Educy, (str. 317-381).
  11. Field, T.M., McCabe, P.M., & Schneiderman, N. (1985). Stress and coping. Hillsdale, t.11: Lawrence Erlbaum Associates, (str. 3 – 12).



Študiji na katerih se predmet izvaja

  • 0 letnik - stopnja - Obštudijska dejavnost