Novica

[IKTinfo] 20 let Facebooka, vodilnega družbenega omrežja

Datum objave: 7.2.2024

Facebook, pionir med družbenimi omrežji, je bil predstavljen 4. februarja leta 2004, kot projekt treh študentov s Harvarda. Danes ima več kot dve milijardi aktivnih dnevnih uporabnikov, največ z območja Azije in Tihega oceana, posebej iz Indije. Po raziskavi Bitkoma, nemškega združenja podjetij s področja digitalnega gospodarstva, Facebook v Nemčiji obiskujejo oz. uporabljajo dve tretjini uporabnikov interneta (68 odstotkov), 31 odstotkov pa tudi aktivno objavlja ali nalaga vsebine – ostali pa le berejo. Med uporabniki izstopa starostna skupina 30-49 let, v kateri celo 41 odstotkov aktivno objavlja in nalaga vsebine, dvakrat več kot v starostni skupini 16-29 let, kjer to dela samo vsak peti uporabnik (19 odstotkov). V starostni skupini 50-64 let platformo aktivno uporablja slaba tretjina (31 odstotkov), starejših od 65 let pa le 23 odstotkov. Vse skupaj, v Nemčiji družbene medije uporablja celo 89 odstotkov uporabnikov interneta. »Za veliko večino ljudi internet pomeni tudi družbene medije, Facebook pa je igral glavno vlogo v oblikovanju načina, kako komuniciramo in se povezujemo v omrežju,« ocenjuje dr. Bernhard Rohleder, glavni direktor Bitkoma.

Družbeni mediji so med drugim ključnega pomena za gospodarstvo. 77 odstotkov podjetij v Nemčiji ima vsaj en račun ali profil na družbenem omrežju, v povprečju pa je vsako podjetje registrirano na štirih takšnih platformah. Tudi tu je Facebook vodilni, saj je po raziskavi Bitkoma konec leta 2023 bilo na njem prisotnih 48 odstotkov podjetij. Tri četrtine (77 odstotkov) jih ocenjuje Facebook kot zelo pomemben za svojo javno podobo in poslovni uspeh. Jeseni 2021 se je matična družba Facebook preimenovala v Meta. Digitalno podjetje pa ima v lasti tudi družbeno omrežje Instagram, sporočilno omrežje WhatsApp in nazadnje servis kratkih sporočil Threads. Meta velja tudi za enega od pionirjev v razvoju metaverzuma.

Več informacij

Gospodarstvo, proizvodnja, izobraževanje in druge panoge so zadnja leta zaradi pandemije in ukrepov za njeno omejevanje ter rusko-ukrajinske vojne izpostavljeni večjim pritiskom in spremembam, kar potrjujejo tudi različne raziskave in analize. Podobnim spremembam je izpostavljena tudi panoga informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT), ki pa obenem omogoča spremljanje, ocenjevanje in nadzor sprememb ne le v lastni panogi temveč tudi v vseh drugih, kar je bilo zadnja leta vsem dragocena pomoč.

IKT namreč pomagajo podjetjem in ustanovam v vseh industrijah organizirati delo, prilagajati poslovanje, racionalizirati delovanje, obdelovati podatke, ocenjevati rezultate, napovedovati gibanja in odkrivati nove možnosti. Šolam in univerzam pa omogočajo izvajanje hibridnih oblik poučevanja in smiselne digitalizacije učnih procesov.

Vse to je razlog, da smo se odločili za redno objavljanje povzetkov informacij, ocen, analiz in študij raziskovalnih in analitskih podjetij, ki lahko vsem pomagajo pri lažjem spremljanju, spoznavanju in razumevanju sprememb in trendov ter uspešnejšem prilagajanju na novo obdobje IKT.

Pripravlja: Katedra za informacijske in komunikacijske tehnologije v sodelovanju z Esadom Jakupovićem

Bodi na tekočem

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektrotehniko, Tržaška cesta 25, 1000 Ljubljana

E:  dekanat@fe.uni-lj.si T:  01 4768 411