Opis predmeta
-
Uvod v analizo podatkov kupcev.
-
Življenjski cikel porabnika in tipologija podatkov kupcev.
-
Viri za analizo podatkov kupcev.
-
Baze podatkov kupcev in podatkovna skladišča.
-
Merjenje neto sedanje vrednosti kupca.
-
Profiliranje kupcev:
-
RFM tehnika.
-
Faktorska analiza.
-
Tehnike razvrščanja.
7. Modeliranje odzivov kupcev:
-
Regresija.
-
Odločitvena drevesa.
-
Nevronske mreže.
8. Analiza nakupne košarice.
9. Posebne teme v analizi podatkov kupcev:
-
Podatkovno rudarjenje in analiza podatkov kupcev.
-
Spletno rudarjenje in analiza podatkov kupcev.
-
Obravnava nominalnih podatkov.
-
Obravnava velikih zbirov podatkov.
-
Obravnava neuravnoteženih zbirov podatkov.
Cilji in kompetence
Temeljni izobraževalni cilj:
Seznaniti študenta z analizo podatkov kupcev na zahtevnejši ravni s poudarkom na vidikih, relevantnih za analizo podatkov kupcev v praksi.
Metode poučevanja in učenja
Predmet je kombinacija predavanj, prezentacij, projektov (kratkih v razredu in daljših v računalniškem laboratoriju) ter seminarjev, namenjeni predstavitvam in diskusijam študentskih seminarskih nalog.
Predvideni študijski rezultati
Predvideni študijski rezultati:
- Temeljito poznavanje teoretičnih in praktičnih vidikov analize podatkov kupcev.
- Razumevanje vpetosti analize podatkov kupcev v okvire poslovne analize in poslovnega načrtovanja.
- Usposobljenost za znanstveno-raziskovalno delo na področju analize podatkov kupcev.
Reference nosilca
Irena Ograjenšek:
1. DMITROVIĆ, Tanja, KNEŽEVIĆ CVELBAR, Ljubica, KOLAR, Tomaž, MAKOVEC BRENČIČ, Maja, OGRAJENŠEK, Irena, ŽABKAR, Vesna. Conceptualizing tourist satisfaction at the destination level. International journal of culture, tourism and hospitality research, ISSN 1750-6182, 2009, vol. 3, no. 2, str. 116-126.
2. OGRAJENŠEK, Irena, ŽABKAR, Vesna. Enhancing the value of survey data on consumer satisfaction in the frame of a consumer loyalty programme : case of a Slovenian retailer. Quality technology & quantitative management, ISSN 1684-3703, Jun. 2010, vol. 7, no. 2, str. 133-147.
3. MCCOLLIN, Chris, OGRAJENŠEK, Irena, GÖB, Rainer, AHLEMEYER-STUBBE, Andrea. SERVQUAL and the process improvement challenge. Quality and reliability engineering international, ISSN 0748-8017, Jul. 2011, vol. 27, no. 5, str. 705-718.
Temeljni viri in literatura
-
Berry, Linoff: Data Mining Techniques for Marketing, Sales, and Customer Support. Wiley, 2011.
-
Hair, Tatham, Anderson, Black: Multivariate Data Analysis. Prentice Hall, 2005.
-
Kaplan: Structural equation modelling: foundations and extensions. Sage, 2008.
-
Middleton Hughes: Strategic Database Marketing. McGraw-Hill, 2005.
-
Ratner: Statistical Modelling and Analysis for Database Marketing. CRC Press, 2003.
-
Shmueli, Patel, Bruce: Data Mining for Business Intelligence. Wiley, 2008.