Študentskotutorstvo
Število kreditnih točk: 3
Opis predmeta
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:
Ni posebnih pogojev.
Vsebina:
Predavanja:
Kaj in čemu je namenjeno študentsko tutorstvo
Vloga in naloge tutorjev študentov
Delovanje informacijske podpore za študentsko tutorstvo
Poznavanje pravic in dolžnosti študenta, delovanja fakultetnih in univerz. organov
Delovanje ŠOU v Ljubljani in njihove storitve
Primeri dobre prakse tutorstva
Vaje:
Vzpostavitev kontakta in medsebojno zaupanje
Strategije in časovno razporejanje študija
Načini spoprijemanja s stresom
Samostojno delo med letom:
Izvajanje tutorskih ur glede na potrebe
Udeleževanje sestankov s koordinatorjem tutorjev.
Sodelovanje pri vpisu študentov in na informativnih dnevih fakultete.
Seminar:
Študent na koncu študijskega leta napiše poročilo, kjer poroča o tutorskih urah, pogostih vprašanjih, in o morebitnih posebnostih, v namen izboljšanja tutorskega sistema, kot tudi študija na splošno.
Cilji in kompetence:
Cilji:
- delovanje visokošolskega sistema,
- poznavanje pravic in dolžnosti študentov,
- poznavanje delovanja študentske organizacije Univerze v Ljubljani,
- osnove komuniciranja,
- študijske strategije,
- reševanje problemov,
- premagovanje stresa.
Kompetence:
- spretnosti usmerjanja in svetovanja
- uporaba in prenos študijskih strategij
- medosebno komuniciranje
- prepoznavanje problemov posameznikov
- upravljanje s časom
- prepoznavanje stresa in spoprijemanje s stresom
- načrtovanje in evidentiranje dela
- priprava in pisanje poročil
- sinteza izkušenj in oblikovanje priporočil za izboljšave
- osmišljanje lastne izkušnje in prenos znanja in spretnosti na druge
Predvideni študijski rezultati:
Znanje in razumevanje:
Delovanje visokošolskega sistema, poznavanje pravic in dolžnosti študentov, poznavanje delovanja študentske organizacije Univerze v Ljubljani, osnove komuniciranja, študijske strategije in njihova uporaba, stres, reševanje problemov, medosebno komuniciranje, prepoznavanje problemov posameznikov, spretnosti usmerjanja in svetovanja, uporaba študijskih strategij, upravljanje s časom, prepoznavanje stresa in spoprijemanje s stresom, priprava in pisanje poročil, sinteza izkušenj in oblikovanje priporočil za izboljšave, osmišljanje lastne izkušnje in prenos znanja na druge
Metode dela:
Predavanja, refleksija, reševanje vprašalnikov, simulacije, igra vlog, videoposnetki, sestavljanje načrtov, primeri iz prakse in uporaba priročnikov.
Gradiva
Zakon, Statut in drugi dokumenti UL in članic:
- Zakon o visokem šolstvu (Ur. l. RS št. 67/93, 99/99, 64/01, 100/03 in 63/04, prečiščeno besedilo 100/04)
- Statut Univerze v Ljubljani, sprejet 21.12.2004
- Tutorski sistem UL, sprejet 24.04.2007
- Interni akti članic UL, ki urejajo tutorstvo
Splošna gradiva:
Tutorski priročnik UL
Strokovna gradiva
- Barker, A. (2000). Improve Your Communication Skills. London : K. Page :The Sunday Times, (str. 22-55).
- Brajša, P. (1993). Pedagoška komunikologija/Pedagogic communication. Glotta Nova. Ljubljana, (str. 19-28).
- Hargie, O. (ed.)(2006). The Handbook of Communication Skills. 3rd edition. London, New York : Routledge, (str. 37-70).
- Jerome, P.J. (1995). Coaching through effective feedback : a practical guide to successful communication. London : Kogan Page, (str. 9-43).
- Keller, G., Binder, A. , Thiel, R. (2000). Boljša motivacija – uspešnejše učenje. Trening učnih navad. Ljubljana: Center za psihodiagnostična sredstva, d.o.o., (str. 18-25; 31-35).
- Pečjak, S., Košir, K. (2002). Samoregulacijske spretnosti in učinkovito učenje. V: Poglavja iz pedagoške psihologije. Ljubljana: Oddelke za psihologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, (str. 139-157).
- Pečjak, V. (2001). Učenje, spomin, mišljenje. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede, (str. 48-53; 96-98).
- Požarnik, B.M. (2000). Psihologija pouka in učenja. Ljubljana: Državna založba Slovenije, (str. 166-182).
- Požarnik, B.M., Magajna, L., Peklaj, C. (1995). Izziv raznolikosti. Nova Gorica: Educa, (str. 143-150; 161-167).
- Woolfolk, A. (2002). Pedagoška psihologija. Ljubljana: Educy, (str. 317-381).
- Field, T.M., McCabe, P.M., & Schneiderman, N. (1985). Stress and coping. Hillsdale, t.11: Lawrence Erlbaum Associates, (str. 3 – 12).
Študiji na katerih se predmet izvaja
- 0 letnik – stopnja – Obštudijska dejavnost