Študentsko tutorstvo

Študentsko tutorstvo

Število kreditnih točk: 3

Opis predmeta

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:

Ni posebnih pogojev.

Vsebina

Predavanja

  • Kaj in čemu je namenjeno študentsko tutorstvo
  • Vloga in naloge tutorjev študentov
  • Delovanje informacijske podpore za študentsko tutorstvo
  • Poznavanje pravic in dolžnosti študenta, delovanja fakultetnih in univerz. organov
  • Delovanje ŠOU v Ljubljani in njihove storitve
  • Primeri dobre prakse tutorstva

Vaje

  • Vzpostavitev kontakta in medsebojno zaupanje
  • Strategije in časovno razporejanje študija
  • Načini spoprijemanja s stresom

Samostojno delo med letom:

  • Izvajanje tutorskih ur glede na potrebe
  • Udeleževanje sestankov s koordinatorjem tutorjev.
  • Sodelovanje pri vpisu študentov in na informativnih dnevih fakultete.

Seminar

Študent na koncu študijskega leta napiše poročilo, kjer poroča o tutorskih urah, pogostih vprašanjih, in o morebitnih posebnostih, v namen izboljšanja tutorskega sistema, kot tudi študija na splošno.

Cilji in kompetence

Cilji

  • delovanje visokošolskega sistema,
  • poznavanje pravic in dolžnosti študentov,
  • poznavanje delovanja študentske organizacije Univerze v Ljubljani,
  • osnove komuniciranja,
  • študijske strategije,
  • reševanje problemov,
  • premagovanje stresa.

Kompetence

  • spretnosti usmerjanja in svetovanja
  • uporaba in prenos študijskih strategij
  • medosebno komuniciranje
  • prepoznavanje problemov posameznikov
  • upravljanje s časom
  • prepoznavanje stresa in spoprijemanje s stresom
  • načrtovanje in evidentiranje dela
  • priprava in pisanje poročil
  • sinteza izkušenj in oblikovanje priporočil za izboljšave
  • osmišljanje lastne izkušnje in prenos znanja in spretnosti na druge

Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje

Delovanje visokošolskega sistema, poznavanje pravic in dolžnosti študentov, poznavanje delovanja študentske organizacije Univerze v Ljubljani, osnove komuniciranja, študijske strategije in njihova uporaba, stres, reševanje problemov, medosebno komuniciranje, prepoznavanje problemov posameznikov, spretnosti usmerjanja in svetovanja, uporaba študijskih strategij, upravljanje s časom, prepoznavanje stresa in spoprijemanje s stresom, priprava in pisanje poročil, sinteza izkušenj in oblikovanje priporočil za izboljšave, osmišljanje lastne izkušnje in prenos znanja na druge

Metode dela

Predavanja, refleksija, reševanje vprašalnikov, simulacije, igra vlog, videoposnetki, sestavljanje načrtov, primeri iz prakse in uporaba priročnikov.

Gradiva

Zakon, Statut in drugi dokumenti UL in članic:

  • Zakon o visokem šolstvu (Ur. l. RS št. 67/93, 99/99, 64/01, 100/03 in 63/04, prečiščeno besedilo 100/04)
  • Statut Univerze v Ljubljani, sprejet 21.12.2004
  • Tutorski sistem UL, sprejet 24.04.2007
  • Interni akti članic UL, ki urejajo tutorstvo

Splošna gradiva:

  • Tutorski priročnik UL

Strokovna gradiva

  • Barker, A. (2000). Improve Your Communication Skills. London : K. Page :The Sunday Times, (str. 22-55).
  • Brajša, P. (1993). Pedagoška komunikologija/Pedagogic communication. Glotta Nova. Ljubljana, (str. 19-28).
  • Hargie, O. (ed.)(2006). The Handbook of Communication Skills. 3rd edition. London, New York : Routledge, (str. 37-70).
  • Jerome, P.J. (1995). Coaching through effective feedback : a practical guide to successful communication. London : Kogan Page, (str. 9-43).
  • Keller, G., Binder, A. , Thiel, R. (2000). Boljša motivacija – uspešnejše učenje. Trening učnih navad. Ljubljana: Center za psihodiagnostična sredstva, d.o.o., (str. 18-25; 31-35).
  • Pečjak, S., Košir, K. (2002). Samoregulacijske spretnosti in učinkovito učenje. V: Poglavja iz pedagoške psihologije. Ljubljana: Oddelke za psihologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, (str. 139-157).
  • Pečjak, V. (2001). Učenje, spomin, mišljenje. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede, (str. 48-53; 96-98).
  • Požarnik, B.M. (2000). Psihologija pouka in učenja. Ljubljana: Državna založba Slovenije, (str. 166-182).
  • Požarnik, B.M., Magajna, L., Peklaj, C. (1995). Izziv raznolikosti. Nova Gorica: Educa, (str. 143-150; 161-167).
  • Woolfolk, A. (2002). Pedagoška psihologija. Ljubljana: Educy, (str. 317-381).
  • Field, T.M., McCabe, P.M., & Schneiderman, N. (1985). Stress and coping. Hillsdale, t.11: Lawrence Erlbaum Associates, (str. 3 – 12).

Študiji na katerih se predmet izvaja

  • 0 letnik – stopnja – Obštudijska dejavnost