Montaža in postprodukcija

Opis predmeta

Predmet uvodoma obravnava pripravo dokumentov, organizacijo dela in delovnega okolja pri post produkcijskih projektih vključno z zgodovino, razvojem in analizo filma, montažnih pristopov in postopkov. Praktični del uvodoma obravnava pregled programskih orodij za nelinearno montažo ter grob pregled uporabniškega vmesnika izbranega programa za NLE. Obravnavani so postopki uvoza materiala, grobe in fine montaže videa, specifike obdelave zvoka, vstavljanja napisov in grafik, animacije, barvne korekcije, čemur sledi pravilen izvoz končnih izdelkov. V drugem delu predmeta se študentje spoznajo tudi s programskim orodjem za 3D modeliranje in animacijo, kar vključuje pregled uporabniškega vmesnika, orodji in možnosti, ki jih ponuja izbrana programska oprema. Pri tem spoznajo različne aspekte modeliranja, ustreznih pristopov k izdelavi 3D modelov, pa vse do izdelave materialov in tekstur, postavitve okolja in scene, okoščevanja, in različnih načinov animacij. V zaključku spoznajo tudi uporabo vtičnikov in razširitev ter možnosti ustreznih nastavitev projekta in izvoza vsebin.  

Predmet učimo na programih

Multimedija 1. stopnja

Cilji in kompetence

 Cilj  predmeta je študente seznaniti s postopki v postprodukciji avdio-video vsebin. Predmet obravnava  celoten postopek od prejetja gradiv, pregleda in obdelave le-teh pa vse do končne objave avdio-video vsebin. Študentje spoznajo različne pristope in tehnike nelinearne montaže, uporabo dokumentov (scenarij, snemalna knjiga, zgodboris) ter ustvarjanje delovnega okolja v programih za nelinearno montažo. Študentje se naučijo obdelave video vsebin, grafike in grafičnih elementov, barvne korekcije in barvanja videa, obdelave zvoka ter izvažanja končnih izdelkov., Poseben poudarek je  namenjen spoznavanju video montažnih programov na različnih platformah (macOS, Windows, Linux), ter na praktični uporabi le-teh. 

V okviru predmeta se študentje naučijo tudi 3D modeliranja in animacija, ustreznih pristopov k modeliranju, uporabe orodij, barvanja ter manipulacije 3D objektov, izdelave ustreznega okostja ter animacije objektov, okolja, luči in kamer. 

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, praktični prikaz na računalnikih z ustrezno programsko opremo in delo v parih in skupinah.

Predvideni študijski rezultati

Po uspešno opravljenem predmetu naj bi bili študenti zmožni: 

  • Razumeti osnove organizacije prostora in časa v nelinearni montaži 
  • Uporabljati orodja za napredno nelinearno montažo in postprodukcijo 
  • Zasnovati in izdelati avdiovizualni prispevek na osnovi posnetega materiala in spremne dokumentacije 
  • Uporabljati filtre, efekte in druge funkcionalnosti montažnih programov in programov za barvno in zvočno obdelavo videa 
  • Pravilno izdelati 3D model in sceno, izdelati in dodati materiale in teksture, 3D modelom dodati okostje in jih ustrezno animirati 
  • Izvoziti, shraniti in objaviti izdelke v ustreznem formatu v odvisnosti od namembnosti 

Temeljni viri in literatura

  1. C. Roberts, in S. Hall, „The Beginner’s Guide to DaVinci Resolve 18“, Blackmagic Design Training Series, 2023, [Na spletu], Dostopno na: https://documents.blackmagicdesign.com/UserManuals/DaVinci-Resolve-18-Beginners-Guide.pdf?_v=1678777212000 

  2. C. Roberts, A. Ditner, D. Fissoun, in D. Scoppettuolo, „The Editors Guide to DaVinci Resolve 18“, Blackmagic Design Training Series, 2023, [Na spletu], Dostopno na: https://documents.blackmagicdesign.com/UserManuals/DaVinci-Resolve-18-Editors-Guide.pdf?_v=1680159610000  

  3. A. Brito, „Blender 3.6: The beginner's guide“, B3DA Learning, 4th ed. (revision 5.), 2023 

  4. S. Rigby et. al., „Beginner s Guide to Creating Characters in Blender“, 3dtotal Publishing, 2021 

  5. D. Weynand, „Final Cut Pro 7“, Berkeley (CA): Peachpit Press, 2010 

  6. L. Giannetti, „Understanding Movies, 14th edition“,Pearson, 2018 

Bodi na tekočem

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektrotehniko, Tržaška cesta 25, 1000 Ljubljana

E:  dekanat@fe.uni-lj.si T:  01 4768 411