Montaža in postprodukcija
Osnovni podatki
Nosilec: Matevž Pogačnik, Janez Bešter
Vrsta predmeta: Obvezni – splošni
Število kreditnih točk: 6
Semester izvajanja: 2. semester
Koda predmeta: 64199
Predmet se izvaja na: Multimedija 1. stopnja
Opis predmeta
Predmet uvodoma obravnava pripravo dokumentov, organizacijo dela in delovnega okolja pri post produkcijskih projektih vključno z zgodovino, razvojem in analizo filma, montažnih pristopov in postopkov. Praktični del uvodoma obravnava pregled programskih orodij za nelinearno montažo ter grob pregled uporabniškega vmesnika izbranega programa za NLE. Obravnavani so postopki uvoza materiala, grobe in fine montaže videa, specifike obdelave zvoka, vstavljanja napisov in grafik, animacije, barvne korekcije, čemur sledi pravilen izvoz končnih izdelkov. V drugem delu predmeta se študentje spoznajo tudi s programskim orodjem za 3D modeliranje in animacijo, kar vključuje pregled uporabniškega vmesnika, orodji in možnosti, ki jih ponuja izbrana programska oprema. Pri tem spoznajo različne aspekte modeliranja, ustreznih pristopov k izdelavi 3D modelov, pa vse do izdelave materialov in tekstur, postavitve okolja in scene, okoščevanja, in različnih načinov animacij. V zaključku spoznajo tudi uporabo vtičnikov in razširitev ter možnosti ustreznih nastavitev projekta in izvoza vsebin.
Cilji
Cilj predmeta je študente seznaniti s postopki v postprodukciji avdio-video vsebin. Predmet obravnava celoten postopek od prejetja gradiv, pregleda in obdelave le-teh pa vse do končne objave avdio-video vsebin. Študentje spoznajo različne pristope in tehnike nelinearne montaže, uporabo dokumentov (scenarij, snemalna knjiga, zgodboris) ter ustvarjanje delovnega okolja v programih za nelinearno montažo. Študentje se naučijo obdelave video vsebin, grafike in grafičnih elementov, barvne korekcije in barvanja videa, obdelave zvoka ter izvažanja končnih izdelkov., Poseben poudarek je namenjen spoznavanju video montažnih programov na različnih platformah (macOS, Windows, Linux), ter na praktični uporabi le-teh.
V okviru predmeta se študentje naučijo tudi 3D modeliranja in animacija, ustreznih pristopov k modeliranju, uporabe orodij, barvanja ter manipulacije 3D objektov, izdelave ustreznega okostja ter animacije objektov, okolja, luči in kamer.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, praktični prikaz na računalnikih z ustrezno programsko opremo in delo v parih in skupinah.