Opis predmeta
– definicije osnovnih pojmov s področja avtomatike, gradniki sistemov vodenja, nivoji vodenja,
– programirljivi krmilni sistemi, vodenje s programirljivimi logičnimi krmilniki,
– opisi in analiza sistemov vodenja, matematično modeliranje, simulacija, lastnosti dinamičnih sistemov, prenosne funkcije in blokovni diagrami, analiza v časovnem prostoru,
– regulacijski sistemi, študij učinkov povratne zanke, osnovni regulacijski algoritmi (P, PI) in njihova izvedba,
– ilustracija s praktičnimi primeri
Predmet učimo na programih
Aplikativna elektrotehnika 1. stopnja
Cilji in kompetence
Osnovni cilj predmeta je, da uvede študenta na področje avtomatike, ga seznani z nekaterimi osnovnimi pojmi področja, vpelje idejo sistemskega pristopa in življenjski cikel sistemskega inženirstva, predstavi osnovne koncepte in gradnike sistemov vodenja in nekatera področja uporabe, predstavi osnove programskega paketa Matlab/Simulink za inženirsko računanje in simulacijo sistemov.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, laboratorijske vaje, strokovni ogledi avtomatizacije v polindustrijskih in industrijskih obratih.
Predvideni študijski rezultati
Po uspešno opravljenem modulu na bi bili študenti zmožni:
– definirati osnovne pojme sistemov vodenja,
– opisati pomembnejše gradnike sistemov vodenja,
– pojasniti osnovne predstavitve sistemov (grafične in matematične),
– analizirati osnovne strukture in algoritme vodenja,
– izdelati preproste programirljive krmilne sisteme,
– uporabiti simulacijo za analizo in načrtovanje preprostih sistemov vodenja.
Temeljni viri in literatura
- G. Mušič , Avtomatika, Založba FE in FRI, Ljubljana, 2014.
- S. Oblak, I. Škrjanc, Matlab s Simulinkom : priročnik za laboratorijske vaje, 1. izdaja, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektrotehniko, 2005.
- S. Strmčnik in soavtorji: Celostni pristop k računalniškem vodenju procesov, Založba FE in FRI, Ljubljana, 1998.
- F. Golnaraghi, B. C. Kuo: Automatic Control Systems, 9th Edition, Wiley, 2009.
- N. S. Nise: Control Systems Engineering, 6th Edition, International Student Version, Wiley, 2011.