[IKTinfo] Kaj vse otežuje večje sprejemanje žensk v panogi IKT
Datum objave: 12.12.2023Nemško digitalno združenje Bitkom ugotavlja, da je praktično največje pomanjkanje izkušenih delavcev prav v panogi IT in telekomunikacij. Ocenjuje pa kot spodbudno, da tri četrtine IKT ponudnikov poudarja izjemno vlogo žensk na tem področju. »Privabljanje žensk v tehnološka podjetja ni več le vprašanje zaželenosti, ampak je za gospodarstvo nujnost,« poudarja Susanne Dehmel, direktorica Bitkoma. Da bi podjetjem pomagalo privabljati, zadrževati in spodbujati kvalificiranje IKT delavk je združenje Bitkom izdalo publikacijo »Ženske v digitalnem gospodarstvu – praktični vodnik za podjetja« (v nemščini). Obenem je izvedlo raziskavo med več kot 500 IKT podjetij, ki je pokazala, da so glavne ovire za privabljanje žensk v IKT odsotnost podporne infrastrukture (76%), prisotnost tradicionalnih modelov vlog v podjetjih (73%) ter nepripravljenost na poenostavljeno zaposlovanje žensk v panogi (57%). Anketirani med ovirami omenjajo tudi odsotnost samopromocije žensk (55%), težave pri ponovnem zaposlovanju žensk (53%) in tradicionalno dajanje prednosti moškim zaposlenim pred enako učinkovitimi kolegicami (49%). Za 42% podjetij je problem nezadostna ozaveščenost med menedžerji, ki sprejemajo kadrovske odločitve, medtem ko jih 35% navaja kot težavo neugoden delovni čas ali kulturo prisotnosti, 34% poudarja težji postopek zaposlovanja zaradi zahtev, da se ženske obravnavajo kot izziv, medtem ko jih 33% navaja težje kadrovsko načrtovanje pri večjem deležu žensk.
Gospodarstvo, proizvodnja, izobraževanje in druge panoge so zadnja leta zaradi pandemije in ukrepov za njeno omejevanje ter rusko-ukrajinske vojne izpostavljeni večjim pritiskom in spremembam, kar potrjujejo tudi različne raziskave in analize. Podobnim spremembam je izpostavljena tudi panoga informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT), ki pa obenem omogoča spremljanje, ocenjevanje in nadzor sprememb ne le v lastni panogi temveč tudi v vseh drugih, kar je bilo zadnja leta vsem dragocena pomoč.
IKT namreč pomagajo podjetjem in ustanovam v vseh industrijah organizirati delo, prilagajati poslovanje, racionalizirati delovanje, obdelovati podatke, ocenjevati rezultate, napovedovati gibanja in odkrivati nove možnosti. Šolam in univerzam pa omogočajo izvajanje hibridnih oblik poučevanja in smiselne digitalizacije učnih procesov.
Vse to je razlog, da smo se odločili za redno objavljanje povzetkov informacij, ocen, analiz in študij raziskovalnih in analitskih podjetij, ki lahko vsem pomagajo pri lažjem spremljanju, spoznavanju in razumevanju sprememb in trendov ter uspešnejšem prilagajanju na novo obdobje IKT.
Pripravlja: Katedra za informacijske in komunikacijske tehnologije v sodelovanju z Esadom Jakupovićem