[IKTinfo] Polovica zaposlenih nadaljuje s hibridnim delom, s katerim je bolj zadovoljna
Datum objave: 3.10.2023Nova študija analitskega podjetja Omdia o prihodnosti dela ugotavlja, da postajajo delovna mesta čedalje raznovrstnejša. Več kot polovica (57%) anketiranih IKT in kadrovskih direktorjev ocenjuje, da se je zadovoljstvo zaposlenih v času dela od doma in hibridnega dela povečalo, medtem ko se je v primerih vrnitve na delo izključno v podjetju zmanjšalo. Študija odkriva, da je približno polovica zaposlenih nadaljevala s stalnim hibridnim ali pa celo s povsem mobilnim delom. Tri četrtine podjetij (76%) pri tem išče rešitve za boljšo podporo s strani partnerskih ponudnikov storitev ter obstoječih ali novih dobaviteljev digitalnih tehnologij. Celo 69% podjetij ocenjuje, da hibridno delo prinaša zaposlenim več raznovrstnosti, enakosti in vključenosti na poslu, 63% je mnenja, da takšno delo pri zaposlenih povečuje občutek boljše povezanosti znotraj ekipe, 59% pa, da hibridno delo prispeva tudi k odpravi razlik med spoloma pri zaposlovanju. »Bolj raznovrstni načini dela prispevajo k produktivnosti, zadovoljstvu in pozitivni uporabniški izkušnji zaposlenih,« poudarja Adam Holtby, glavni analitik pri podjetju Omdia in soavtor študije. »Podjetja pri izbiranju in usmerjanju uspešnih pobud za prihodnost dela potrebujejo pomoč digitalnih partnerjev, procesov in tehnologij,« dodaja. Več kot četrtina (28%) podjetij anketiranih v raziskavi ocenjuje, da so zmogljivosti, ki jih iščejo pri izbiri partnerjev za podporo svojim ciljem preoblikovanja delovnih mest osredotočene na izboljšanje okoljskega, socialnega in korporativnega upravljanja (ESG). Približno toliko podjetij (27%) pa namerava za IKT storitve, kadrovske storitve (HR) in storitve za stranke angažirati zunanje izvajalce.
Gospodarstvo, proizvodnja, izobraževanje in druge panoge so zadnja leta zaradi pandemije in ukrepov za njeno omejevanje ter rusko-ukrajinske vojne izpostavljeni večjim pritiskom in spremembam, kar potrjujejo tudi različne raziskave in analize. Podobnim spremembam je izpostavljena tudi panoga informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT), ki pa obenem omogoča spremljanje, ocenjevanje in nadzor sprememb ne le v lastni panogi temveč tudi v vseh drugih, kar je bilo zadnja leta vsem dragocena pomoč.
IKT namreč pomagajo podjetjem in ustanovam v vseh industrijah organizirati delo, prilagajati poslovanje, racionalizirati delovanje, obdelovati podatke, ocenjevati rezultate, napovedovati gibanja in odkrivati nove možnosti. Šolam in univerzam pa omogočajo izvajanje hibridnih oblik poučevanja in smiselne digitalizacije učnih procesov.
Vse to je razlog, da smo se odločili za redno objavljanje povzetkov informacij, ocen, analiz in študij raziskovalnih in analitskih podjetij, ki lahko vsem pomagajo pri lažjem spremljanju, spoznavanju in razumevanju sprememb in trendov ter uspešnejšem prilagajanju na novo obdobje IKT.
Pripravlja: Katedra za informacijske in komunikacijske tehnologije v sodelovanju z Esadom Jakupovićem