[IKTinfo] Trg tehnologij AR/VR v izobraževanju se bo v petih letih več kot potrojil
Datum objave: 12.9.2023Svetovni trg poglobljene (AR) in navidezne resničnosti (VR) na področju izobraževanja in usposabljanja je bil lani vreden 2,68 milijarde evrov, letos pa bo porasel za 31,3 odstotka, na 3,52 milijarde evrov, ocenjuje MarketsandMarkets (M&M). Analitsko podjetje pri tem upošteva tako prihodke od strojne in programske opreme ter storitev za ta namen kot tudi širitev njihove uporabe s strani izobraževalnih ustanov in podjetij, na tlu in v oblaku. Za petletno obdobje 2023-2028 M&M napoveduje 29,6-odstotno povprečno letno rast, na 13,14 milijarde evrov v letu 2028. Gonila rasti so vedno večje povpraševanje po AR/VR opremi, inovacije v izobraževanju utemeljene na tovrstnih tehnologijah (kot so personalizirane učne izkušnje) ter preoblikovanje korporativnega usposabljanja z AR/VR tehnologijami. Ključni dejavniki razvoja AR/VR naprav so izboljšane projektorske in zaslonske komponente z visoko ločljivostjo, boljšo reprodukcijo barv in povečano hitrostjo osveževanja, ki omogočajo ustvarjanje bolj realistične in poglobljene izkušnje. V petletnem obdobju M&M pričakuje nadaljno rast deleža programske opreme AR/VR, podprto s tehnološkim napredkom in zniževanjem stroškov. To bo omogočilo širše vključevanje AR/VR v izobraževalna okolja, preoblikovanje tradicionalnih učnih metod in izboljšanje splošne izobraževalne izkušnje. M&M napoveduje nadaljno rast deleža uporabe oblaka v izobraževalnem sektorju AR/VR, ki omogoča večjo razaširljivost in prilagodljivost, nižje infrastrukturne stroške, dostopnost kjerkoli, cetralizirano upravljanje in posodabljanje, izboljšano varnost in zasebnost podatkov ter integracijo s sistemi za upravljanje učenja.
Gospodarstvo, proizvodnja, izobraževanje in druge panoge so zadnja leta zaradi pandemije in ukrepov za njeno omejevanje ter rusko-ukrajinske vojne izpostavljeni večjim pritiskom in spremembam, kar potrjujejo tudi različne raziskave in analize. Podobnim spremembam je izpostavljena tudi panoga informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT), ki pa obenem omogoča spremljanje, ocenjevanje in nadzor sprememb ne le v lastni panogi temveč tudi v vseh drugih, kar je bilo zadnja leta vsem dragocena pomoč.
IKT namreč pomagajo podjetjem in ustanovam v vseh industrijah organizirati delo, prilagajati poslovanje, racionalizirati delovanje, obdelovati podatke, ocenjevati rezultate, napovedovati gibanja in odkrivati nove možnosti. Šolam in univerzam pa omogočajo izvajanje hibridnih oblik poučevanja in smiselne digitalizacije učnih procesov.
Vse to je razlog, da smo se odločili za redno objavljanje povzetkov informacij, ocen, analiz in študij raziskovalnih in analitskih podjetij, ki lahko vsem pomagajo pri lažjem spremljanju, spoznavanju in razumevanju sprememb in trendov ter uspešnejšem prilagajanju na novo obdobje IKT.
Pripravlja: Katedra za informacijske in komunikacijske tehnologije v sodelovanju z Esadom Jakupovićem