Zabavno in poučno na Poletnem taboru inovativnih tehnologij
Datum objave: 27.8.2018Mladi tehnološki navdušenci so se tudi letos zabavali in pridobivali nova znanja na že tradicionalnem Poletnem taboru inovativnih tehnologij, ki je od 20. do 24. avgusta potekal na fakulteti. 141 osnovnošolcev in srednješolcev je lahko izbiralo med 13imi tematskimi delavnicami z različnih področij elektrotehnike in multimedije, ki so potekale vzporedno od ponedeljka do petka, pod vodstvom izkušenih mentorjev s fakultete, mladih strokovnjakov na svojih področjih. Udeleženci so si morali svoje mesto na želeni delavnici zagotoviti že zelo zgodaj, saj so se mesta na večini delavnic zapolnila že takoj v prvi uri po odprtju prijav. Da so tudi počitnice čas, ko mladi radi združijo prijetno s koristnim, priča tudi dejstvo, da je na taboru več kot polovica »povratnikov«. To pomeni, da so različne delavnice na taboru obiskovali tudi v preteklih letih.
Ko si znanje in zabava podata roki
V šolo med počitnicami? Za mnoge je to morda nepredstavljivo, a 141 mladih umov se je na Poletnem taboru inovativnih tehnologij ob spoznavanju sveta sodobne elektrotehnike in multimedije prav prijetno zabavalo. Ob pomoči izkušenih mentorjev so v enem tednu ustvarili čisto prave aplikacije in izdelke, ki so uporabni doma, v šoli ali na zabavi s prijatelji. Cilj poletnega tabora je namreč mladim omogočiti dostop do znanj in tehnološke opreme, do katerih doma in v šoli nimajo dostopa. Preko praktičnega dela so na taboru spoznavali široke poklicne možnosti, ki jim jih ponuja izobrazba inženirja elektrotehnike, odpravili pa so se tudi na nekaj ekskurzij v visoko tehnološka podjetja in ustanove. »Preko tabora želimo mladim približati delo na področju tehnike. Iz nabora različnih tematskih delavnic si lahko izberejo področje, ki jih zanima in tako en teden preživijo z nami in spoznavajo delo na tem področju. Prikažemo jim projektni pristop k reševanju problemov, spoznajo pa tudi delo v različnih raziskovalnih laboratorijih, ki jih imamo na fakulteti in do katerih drugače ne bi imeli dostopa,« dodaja prof. dr. Roman Kamnik, prodekan za pedagoško dejavnost na fakulteti.
Pestrost delavnic in končnih izdelkov
V petih dneh so nastali številni izdelki, spletla so se mnogotera prijateljstva, mladi nadobudneži pa so se enoglasno strinjali, da je bila udeležba na taboru res odlična odločitev. »Super je, ker smo majhna skupina in sami takšni, ki nas to res zanima. Zato se nam lahko mentorji tudi bolj posvetijo, tako da lahko res ogromno naredimo in se naučimo veliko novega,« je bil navdušen udeleženec delavnice, na kateri so izdelovali Stirlingov stroj, ki omogoča pretvorbo toplotne energije v mehansko. Udeleženci druge delavnice so med tem z navdušenjem raziskovali internet prihodnosti – kako so stvari za vsakdanjo rabo (avtomobili, gospodinjski aparati, merilniki, ročne ure itd.) povezane z internetom in kaj še lahko pričakujemo v prihodnosti. Eni so izdelovali električno kolo, spet drugi pa spoznavali celoten postopek nastajanja videa – od ideje do izdelka, pripravljenega za objavo, ter celo okusili pravi adrenalin oddajanja v živo. Na eni izmed delavnic so se učili programirati, na drugi so spoznavali umetno inteligenco v avtonomnih vozilih, izdelali pa so tudi čisto pravega mini robota, ki so ga lahko vodili s pomočjo mikrokrmilnika ter lastno preprosto EKG napravo, s katero so si lahko izmerili srčni utrip. Izbira je bila res pestra, prav tako pa tudi nabor končnih izdelkov ob zaključku tabora.