Novica

Prilagajanje digitalni dobi: nov koncept visokošolskega poučevanja obrnjena učilnica

Datum objave: 7.8.2024

V sodobnem svetu, ki ga narekujeta digitalizacija in hiter razvoj novih tehnologij, se soočamo z vse večjimi izzivi prilagajanja našega izobraževalnega procesa novim generacijam študentov. Klasični frontalni način poučevanja in pasivno spremljanje predavanj s strani študentov sta vse manj učinkovita. Nove pedagoške pobude in inovativni pristopi bodo v prihodnosti omogočali, da se bomo na vse te izzive odzvali učinkovito, izboljšali učni proces in s tem mlade še dodatno motivirali na njihovi poti do znanja.

Na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani je izr. prof. dr. Marko Jankovec vpeljal svež pristop v sodobnem izobraževanju, poimenovan obrnjena učilnica, ki študentom omogoča izkustveno učenje z več interakcije, kar zmanjšuje stres in povečuje osredotočenost.

Aktivno vključevanje študentov v učni proces po konceptu obrnjene učilnice

Od pasivnega poslušanja do aktivnega sodelovanja

Pri konceptu poučevanja obrnjena učilnica (tudi obrnjeno učenje) se učni proces premakne iz predavalnice v domače okolje študentov. Izr. prof. dr. Marko Jankovec se je odločil za uporabo krajših videoposnetkov, ki so bili primarno namenjeni šolanju na daljavo v obdobju epidemije, s pomočjo katerih študenti doma samostojno usvojijo teoretično znanje, v predavalnici pa nato izvajajo dinamične in sodelovalne aktivnosti, kot so vaje, kvizi in diskusije. Profesor je pri tem v vlogi mentorja – študente vodi in usmerja pri uporabi pridobljenega znanja, kar spodbuja aktivno sodelovanje in prevzemanje odgovornosti. Pri vpeljavi koncepta je prof. Jankovec sodeloval s strokovnjakinjama s Filozofske fakultete v Ljubljani doc. dr. Andrejo Lavrič iz Centra za pedagoško izobraževanje in profesorico pedagoške psihologije ddr. Barico Marenčič Požarnik.

Prednosti obrnjenega učenja v sodobnem izobraževanju

Obrnjene učilnice prinašajo številne prednosti v sodobnem izobraževanju, saj omogočajo bolj prilagodljivo, interaktivno in osredotočeno učno okolje. Prednosti obrnjenega učenja se kažejo predvsem v boljšem pomnjenju, razumevanju in uporabi snovi ter spodbujanju kritičnega mišljenja, kar prispeva k večji akademski uspešnosti. Omenjeni pristop pripravlja študente na vseživljenjsko učenje in prilagajanje v hitro spreminjajočem se svetu.

O konceptu obrnjenega učenja je izr. prof. dr. Jankovec spregovoril tudi v oddaji radia Val202.

Video predavanja prof. Jankovca so prosto dostopna na naslednjih povezavah:

Bodi na tekočem

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektrotehniko, Tržaška cesta 25, 1000 Ljubljana

E:  dekanat@fe.uni-lj.si T:  01 4768 411