Načrtovanje celovite uporabniške izkušnje ter uporabniških vmesnikov

Opis predmeta

  • Celovit pregled področja
  • Metode za analizo in identifikacijo ciljnih uporabnikov in zahtev, posebnosti uporabniških skupin, modeliranje uporabnikov in oblikovanje person.
  • Postopki za izdelavo informacijske arhitekture
  • Pravila oblikovanja uporabniškega vmesnika
  • Izdelava prototipov in vrste prototipov
  • Oblikovanje interaktivnosti in modalnosti interakcij
  • Odzivno oblikovanje
  • Vizualno oblikovanje, oblikovalni sistem in pravila CGP
  • Zagotavljanje dostopnosti storitev
  • Lastnosti človeške percepcije in psihologija
  • Merjenje in metodologije evalvacija uporabniške izkušnje
  • Načrtovanje uporabniške izkušnje in vmesnikov za tehnologije razširjene resničnosti (XR)

Načrtovanje in izdelava uporabniškega vmesnika in izkušnje v izbrani programski opremi

Predmet učimo na programih

Cilji in kompetence

Cilj predmeta je podati vpogled v področje uporabniške izkušnje in s tem povezanega načrtovanja uporabniških vmesnikov. Predmet obravnava koncepte in značilnosti interakcije med človekom in napravo ter postopke  v procesu snovanja uporabniških vmesnikov.  Skozi poznavanje orodij in evalvacijskepostopke predmet podaja znanja za izvedbo uporabniških vmesnikov na različnih napravah.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, vaje s predstavitvami rezultatov. Poseben poudarek je na sprotnem študiju in na samostojnem delu pri vajah.

Predvideni študijski rezultati

Po uspešno opravljenem predmetu naj bi bili študenti zmožni:

  • Opisati in razumeti terminologijo s področja in principov uporabniške izkušnje, uporabniško usmerjenega načrtovanja, uporabnosti in dostopnosti
  • Izdelati analizo potreb trga in uporabnikov, identificirati ciljne uporabnike, raziskati uporabniške potrebe in izdelati scenarije
  • Načrtovati oblikovni sistem in upoštevati pravila celostne grafične podobe
  • Izdelati interaktivni prototip uporabniškega vmesnika na podlagi analize in informacijske arhitekture in upoštevanjem pravil zagotavljanja dostopnosti
  • Izvesti postopke evalvacije uporabniškega vmesnika in analizirati rezultate

Temeljni viri in literatura

  1. Krug, S. »Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability, 3rd Edition«, New riders, 2014, ISBN-13: 978-0321965516, 
  2. William, A. and Tullis, T. »Measuring the user experience: collecting, analyzing, and presenting usability metrics«. Newnes, 2013, ISBN-13: 978-0124157811
  3. Norman, D, A. »The design of everyday things: Revised and expanded edition«. Basic books, 2013, ISBN 978-0-465-05065,
  4. Krug, S. »Rocket Surgery Made Easy: The Do-It-Yourself Guide to Finding and Fixing Usability Problems«, New Riders, 2010, ISBN-13: 978-0321657299
  5. Polaine, A; Lovlie, L; Reason, B. »Service Design: From Insight to Implementation«, Rosenfeld Media, 2013, ISBN-13:978-1-933820 – 33-0

Bodi na tekočem

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektrotehniko, Tržaška cesta 25, 1000 Ljubljana

E:  dekanat@fe.uni-lj.si T:  01 4768 411