Opis predmeta
Predmet zagotavlja celovit pregled področja načrtovanja uporabniških vmesnikov in uporabniške izkušnje. Na začetku so predstavljene metode za analizo in identifikacijo ciljnih uporabnikov, njihovih zahtev, preverjanje posebnosti uporabniških skupin, modeliranje uporabnikov in oblikovanje person. Študentje pri predmetu spoznajo postopke za izdelavo informacijske arhitekture in pravila za oblikovanje uporabniških vmesnikov. Seznanijo se z različnimi vrstami prototipov in njihovo izdelavo ter oblikovanjem interaktivnosti in modalnosti interakcij.
Poleg odzivnega oblikovanja je pomembno tudi vizualno oblikovanje, upoštevanje pravil CGP in izdelava oblikovalnega sistema, poseben poudarek pa je dan tudi na vpliv lastnosti človeške percepcije ter psihologije. Študenti se naučijo kako zagotavljati dostopnost storitev in pomembnost le-te v današnjem svetu. Predstavljeni so tudi principi načrtovanja, merjenja in evalvacije uporabniške izkušnje s pomočjo standardiziranih metodologij in postopkov.
Vse bolj pomembna postaja tudi tehnologija razširjene resničnosti (XR), zato so v predmetu predstavljene tudi specifike načrtovanja vmesnikov in modalnosti interakcij, ter posebna orodja za merjenje XR vmesnikov. Praktični del predmeta vključuje izdelavo lastnega projekta v izbrani programski opremi.
Predmet učimo na programih
Cilji in kompetence
Cilj predmeta je podati vpogled v področje uporabniške izkušnje in s tem povezanega načrtovanja uporabniških vmesnikov. Predmet obravnava koncepte in značilnosti interakcije med človekom in napravo ter postopke v procesu snovanja uporabniških vmesnikov. Skozi poznavanje orodij in evalvacijske postopke predmet podaja znanja za izvedbo uporabniških vmesnikov na različnih napravah.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, vaje s predstavitvami rezultatov. Poseben poudarek je na sprotnem študiju in na samostojnem delu pri vajah.
Predvideni študijski rezultati
Po uspešno opravljenem predmetu naj bi bili študenti zmožni:
- Opisati in razumeti terminologijo s področja in principov uporabniške izkušnje, uporabniško usmerjenega načrtovanja, uporabnosti in dostopnosti
- Izdelati analizo potreb trga in uporabnikov, identificirati ciljne uporabnike, raziskati uporabniške potrebe in izdelati scenarije
- Načrtovati oblikovni sistem in upoštevati pravila celostne grafične podobe
- Izdelati interaktivni prototip uporabniškega vmesnika na podlagi analize in informacijske arhitekture in upoštevanjem pravil zagotavljanja dostopnosti
- Izvesti postopke evalvacije uporabniškega vmesnika in analizirati rezultate
Temeljni viri in literatura
- S. Krug, „Don’t make me think, revisited: a common sense approach to Web usability“, [3rd ed.], Berkeley (California), New Riders, 2014
- W. Albert in T. Tullis, „Measuring the user experience: collecting, analyzing, and presenting UX metrics“, 3rd ed. Cambridge: Morgan Kaufmann, Elsevier, 2023
- D. A. Norman, „The design of everyday things“, Revised and Expanded ed. Cambridge etc., The MIT Press, 2013
- A. Polaine, L. Løvlie, in B. Reason, „Service design: from insight to implementation“. Brooklyn, New York, Rosenfeld Media, 2013