Načrtovanje celovite uporabniške izkušnje
Osnovni podatki
Nosilec: Matevž Pogačnik
Vrsta predmeta: strokovni izbirni predmet
Število kreditnih točk: 6
Semester izvajanja: 1. semester
Koda predmeta: 64M29
Opis predmeta
Predmet zagotavlja celovit pregled področja načrtovanja uporabniških vmesnikov in uporabniške izkušnje. Na začetku so predstavljene metode za analizo in identifikacijo ciljnih uporabnikov, njihovih zahtev, preverjanje posebnosti uporabniških skupin, modeliranje uporabnikov in oblikovanje person. Študentje pri predmetu spoznajo postopke za izdelavo informacijske arhitekture in pravila za oblikovanje uporabniških vmesnikov. Seznanijo se z različnimi vrstami prototipov in njihovo izdelavo ter oblikovanjem interaktivnosti in modalnosti interakcij.
Poleg odzivnega oblikovanja je pomembno tudi vizualno oblikovanje, upoštevanje pravil CGP in izdelava oblikovalnega sistema, poseben poudarek pa je dan tudi na vpliv lastnosti človeške percepcije ter psihologije. Študenti se naučijo kako zagotavljati dostopnost storitev in pomembnost le-te v današnjem svetu. Predstavljeni so tudi principi načrtovanja, merjenja in evalvacije uporabniške izkušnje s pomočjo standardiziranih metodologij in postopkov.
Vse bolj pomembna postaja tudi tehnologija razširjene resničnosti (XR), zato so v predmetu predstavljene tudi specifike načrtovanja vmesnikov in modalnosti interakcij, ter posebna orodja za merjenje XR vmesnikov. Praktični del predmeta vključuje izdelavo lastnega projekta v izbrani programski opremi.
Cilji
Cilj predmeta je podati vpogled v področje uporabniške izkušnje in s tem povezanega načrtovanja uporabniških vmesnikov. Predmet obravnava koncepte in značilnosti interakcije med človekom in napravo ter postopke v procesu snovanja uporabniških vmesnikov. Skozi poznavanje orodij in evalvacijske postopke predmet podaja znanja za izvedbo uporabniških vmesnikov na različnih napravah.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, vaje s predstavitvami rezultatov. Poseben poudarek je na sprotnem študiju in na samostojnem delu pri vajah.