Opis predmeta
Predavanja:
1. Načrtovanje uporabniške izkušnje in interaktivnosti (Ux).
2. Načrtovanje storitev (service design). Raziskovanje potreb (field research) in oblikovanje scenarijev.
3. Uporabniško usmerjeno načrtovanje (UCD).
4. Uporabnost (usability).
5. Lastnosti človeške percepcije in načrtovanje dostopnosti storitev (accessibility).
6. Specifika uporabniških skupin, modeliranje uporabnikov in oblikovanje person.
7. Modalnosti interakcije.
8. Osnove vizualnega dizajna.
9. Omejitve terminalne opreme v smislu načrtovanja Ux in interakcij.
10. Načrtovanje uporabniških vmesnikov in hitro prototipiranje (wireframing).
11. Metodologije evaluacije in testiranje uporabniških vmesnikov, interakcij in prototipov. Metametodologije.
12. Principi kognitivnega toka (cognitive flow) in igrifikacije (gamification). Socialne interakcije.
13. Formati za predstavitev uporabniških vmesnikov in orodja za snovanje, prototipiranje in evaluacijo.
14. Primeri dobre prakse in aplikacija v industriji. Standardizacija.
Vaje:
1. Utrjevanje pri predavanjih obravnavane snovi s praktičnim delom
2. Zasnova uporabniškega vmesnika na izbranem primeru
3.Postopki evalvacije uporabniških vmesnikov
Predmet učimo na programih
Cilji in kompetence
Cilj predmeta je podati vpogled v področje uporabniške izkušnje in s tem povezanega načrtovanja uporabniških vmesnikov. Predmet obravnava koncepte in značilnosti interakcije med človekom in napravo ter postopke v procesu snovanja uporabniških vmesnikov. Skozi poznavanje orodij in evaluacijske postopke predmet podaja znanja za izvedbo uporabniških vmesnikov na različnih napravah.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, vaje s predstavitvami rezultatov. Poseben poudarek je na sprotnem študiju in na samostojnem delu pri vajah.
Predvideni študijski rezultati
Po uspešno opravljenem predmetu naj bi bili študenti zmožni:
– Opisati in povezovati terminologijo s področja in principov Ux, UCD, uporabnosti in dostopnosti;
– Predstaviti dobre prakse iz industrije
– Modelirati lastnosti uporabniških skupin, raziskati uporabniške potrebe in izdelati scenarije;
– Izvesti postopke zasnove, prototipiranja in evaluacije;
– Koristiti orodja za snovanje in prototipiranje uporabniških vmesnikov;
– Učinkovito evalvirati uporabniške vmesnike z različnimi metodologijami
– Se sprotno prilagajati UCD ciklu v postopku načrtovanja uporabniških vmesnikov;
– Poiskati in koristiti industrijske standarde
Temeljni viri in literatura
- Krug, S. »Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability, 3rd Edition«, New riders, 2014, ISBN-13: 978-0321965516,
- William, A. and Tullis, T. »Measuring the user experience: collecting, analyzing, and presenting usability metrics«. Newnes, 2013, ISBN-13: 978-0124157811
- Norman, D, A. »The design of everyday things: Revised and expanded edition«. Basic books, 2013, ISBN 978-0-465-05065,
- Krug, S. »Rocket Surgery Made Easy: The Do-It-Yourself Guide to Finding and Fixing Usability Problems«, New Riders, 2010, ISBN-13: 978-0321657299
- Polaine, A; Lovlie, L; Reason, B. »Service Design: From Insight to Implementation«, Rosenfeld Media, 2013, ISBN-13:978-1-933820 – 33-0