Opis predmeta
Razvojni procesi in organizacijske strukture
Zaznavanje priložnosti
Načrtovanje izdelkov
Identifikacija potreb kupcev
Določanje lastnosti izdelkov
Tvorba, izbira in testiranje zamisli
Arhitektura izdelkov
Industrijsko oblikovanje
Oblikovanje za proizvodnjo
Prototipni izdelki
Robustno oblikovanje
Ekonomika razvoja izdelkov
Dizajn za okolje
Produktno vodenje
Podjetništvo
Predmet učimo na programih
Elektrotehnika 1. stopnja
Cilji in kompetence
Namen predmeta je spoznati sistematičen pristop k razvoju novih izdelkov, ki obravnava področja trženja, tehnike, industrijskega oblikovanja, načrtovanja in organizacije ter jih poveže v celovit, kakovosten in inovativen razvojni proces. Praktična znanja študentje pridobijo s skupinskim projektnim delom, kjer si zamislijo, razvijejo in predstavijo nov prototipni izdelek ter utemeljijo njegove najpomembnejše konkurenčne prednosti.
Metode poučevanja in učenja
Teoretični postopki so prikazani na različnih praktičnih in splošno znanih primerih izdelkov, od zelo enostavnih do zelo kompleksnih, tako da študentje dobijo vpogled v možnosti uporabe.
Nekatera predavanja izvajajo vabljeni predavatelji iz slovenske industrije in priložnostno tudi iz tujine.
Študentje s projektnim delom v manjših skupinah pripravijo predloge za nove izdelke, jih razvijejo do prototipne stopnje, javno predstavijo in utemeljijo njihove konkurenčne prednosti.
Predvideni študijski rezultati
Po uspešno opravljenem modulu naj bi bili študenti zmožni:
- opredeliti osnovne korake načrtovanja izdelkov
- uporabiti postopke za kreativno razvijanje zamisli in reševanje problemov
- analizirati lastnosti obstoječih in novih izdelkov
- oceniti tržni potencial novih izdelkov
- ovrednotiti vpliv oblikovanja na proizvodnjo, kakovost, ekonomijo in okolje
- prepoznati pomen produktnega vodenja v podjetništvu
Temeljni viri in literatura
- Karl Ulrich, Steven Eppinger, Product Design and Development, McGraw-Hill, 2011
- Elektronsko gradivo – prosojnice predavanj in navodila za vaje: http://lit.fe.uni-lj.si/ZRI