Opis predmeta
- Celovit pregled področja
- Metode za analizo in identifikacijo ciljnih uporabnikov in zahtev, posebnosti uporabniških skupin, modeliranje uporabnikov in oblikovanje person.
- Postopki za izdelavo informacijske arhitekture
- Pravila oblikovanja uporabniškega vmesnika
- Izdelava prototipov in vrste prototipov
- Oblikovanje interaktivnosti in modalnosti interakcij
- Odzivno oblikovanje
- Vizualno oblikovanje, oblikovalni sistem in pravila CGP
- Zagotavljanje dostopnosti storitev
- Lastnosti človeške percepcije in psihologija
- Merjenje in metodologije evalvacija uporabniške izkušnje
- Načrtovanje uporabniške izkušnje in vmesnikov za tehnologije razširjene resničnosti (XR)
Načrtovanje in izdelava uporabniškega vmesnika in izkušnje v izbrani programski opremi
Predmet učimo na programih
Cilji in kompetence
Cilj predmeta je podati vpogled v področje uporabniške izkušnje in s tem povezanega načrtovanja uporabniških vmesnikov. Predmet obravnava koncepte in značilnosti interakcije med človekom in napravo ter postopke v procesu snovanja uporabniških vmesnikov. Skozi poznavanje orodij in evalvacijskepostopke predmet podaja znanja za izvedbo uporabniških vmesnikov na različnih napravah.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, vaje s predstavitvami rezultatov. Poseben poudarek je na sprotnem študiju in na samostojnem delu pri vajah.
Predvideni študijski rezultati
Po uspešno opravljenem predmetu naj bi bili študenti zmožni:
- Opisati in razumeti terminologijo s področja in principov uporabniške izkušnje, uporabniško usmerjenega načrtovanja, uporabnosti in dostopnosti
- Izdelati analizo potreb trga in uporabnikov, identificirati ciljne uporabnike, raziskati uporabniške potrebe in izdelati scenarije
- Načrtovati oblikovni sistem in upoštevati pravila celostne grafične podobe
- Izdelati interaktivni prototip uporabniškega vmesnika na podlagi analize in informacijske arhitekture in upoštevanjem pravil zagotavljanja dostopnosti
- Izvesti postopke evalvacije uporabniškega vmesnika in analizirati rezultate
Temeljni viri in literatura
- Krug, S. »Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability, 3rd Edition«, New riders, 2014, ISBN-13: 978-0321965516,
- William, A. and Tullis, T. »Measuring the user experience: collecting, analyzing, and presenting usability metrics«. Newnes, 2013, ISBN-13: 978-0124157811
- Norman, D, A. »The design of everyday things: Revised and expanded edition«. Basic books, 2013, ISBN 978-0-465-05065,
- Krug, S. »Rocket Surgery Made Easy: The Do-It-Yourself Guide to Finding and Fixing Usability Problems«, New Riders, 2010, ISBN-13: 978-0321657299
- Polaine, A; Lovlie, L; Reason, B. »Service Design: From Insight to Implementation«, Rosenfeld Media, 2013, ISBN-13:978-1-933820 – 33-0