Opis predmeta
predavanja:
- Pregled programskih jezikov s poudarkom na sodobnih programskih jezikih 3. generacije
- Primer preprostega programa, postopek priprave programa, prevajanje in izvajanje
- Osnovni podatkovni tipi
- Predstavitev celih in realnih števil, znakov ter logičnih vrednosti
- Deklaracije konstant in spremenljivk
- Stavki
- Prireditveni stavek, pisanje izrazov, operatorji in njihova prioriteta
- Izbirni stavki
- Ponavljalni stavki
- Metode
- Vloga in vrste metod
- Formalni in dejanski parametri
- Rekurzija
- Razredi in objekti
- Spremenljivke in metode objekta
- Konstruktorji, večkratno definiranje konstruktorjev
- Dostopna določila
- Vnaprej deklarirani razredi
- Tabele
- Enodimenzionalne in večdimenzionalne tabele
- Tabele objektov
- Nizi
- Dedovanje
- Redefinicija metod
- Konstruktorji v podrazredih
- Dinamično povezovanje podprogramov
- Abstraktni razredi in abstraktne metode
- Razred Object
- Vmesnik (interface)
- Grafične knjižnice, komponente grafičnega uporabniškega vmesnika
- Dogodkovno vodeno programiranje
vaje:
Na vajah študenti rešujejo praktične probleme, s katerimi utrjujejo snov, ki so jo obravnavali na predavanjih. Poudarek je na samostojnem delu ob pomoči asistentov.
domače naloge:
Študenti dobijo seznam nalog (programov), ki jih morajo izdelati doma in zagovarjati na vajah v vnaprej predpisanih rokih. S tem jih vzpodbujamo k sprotnemu študiju in samostojnemu delu. Študent, ki nima pozitivno ocenjenih domačih nalog, ne more pristopiti k izpitu.
Predmet učimo na programih
Multimedija 1. stopnja
Cilji in kompetence
Cilj predmeta je študentom predstaviti osnovne koncepte objektno usmerjenega programiranja v enem izmed splošno namenskih programskih jezikov 3. generacije in jih usposobiti za samostojen razvoj enostavnih računalniških programov.
Predvidene kompetence:
- razvoj sposobnosti za kritično, analitično in sintetično razmišljanje,
- sposobnost razumevanja in reševanja strokovnih izzivov na področju računalništva in informatike,
- sposobnost uporabe pridobljenega znanja pri samostojnem delu za reševanje tehničnih in znanstvenih problemov na področju računalništva in informatike; sposobnost nadgradnje pridobljenega znanja,
- temeljna znanja na področju računalništva in informatike, ki vključujejo temeljna teoretična znanja, praktična znanja in znanja, ki so bistvena za področje računalništva in informatike,
- temeljna znanja na področju računalništva in informatike, ki so pomembna za nadaljevanje študija na drugi stopnji.
Metode poučevanja in učenja
- Predavanja z aktivno udeležbo študentov (razlaga, diskusija, vprašanja, primeri, reševanje problemov);
- Laboratorijske vaje (refleksija izkušenj, praktično reševanje več tipičnih problemov na računalniku, predstavitev in zagovor programskih rešitev, diskusija, sporočanje povratne informacije);
- Domače naloge (samostojna izdelava računalniških programov)
- Individualne konsultacije (diskusija, dodatna razlaga, obravnava specifičnih vprašanj)
Predvideni študijski rezultati
Po uspešnem zaključku tega predmeta bo študent zmožen:
- razumeti postopek priprave, prevajanja in izvajanja računalniškega programa
- razumeti in uporabljati osnovne programske konstrukte in podatkovne strukture
- razumeti koncepte objektno usmerjenega programiranja (vključno z dedovanjem)
- razumeti in uporabljati osnovne algoritme za reševanje tipičnih programerskih problemov
- izkazati poznavanje osnov računalniške grafike in osnovnih komponent grafičnega uporabniškega vmesnika
- izkazati poznavanje osnov dogodkovno vodenega programiranja
- pisati enostavne računalniške programe v splošno namenskem jeziku tretje generacije
Temeljni viri in literatura
- V. Mahnič, L. Fürst, I. Rožanc: Java skozi primere, Bi-TIM, 2008.
- J. Farrell: Java Programming, Seventh Edition, Course Technology, Cengage Learning, 2014.
Dodatna literatura:
- I. Horton: Beginning Java, Java 7 Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2011
- Uroš Mesojedec, Borut Fabjan: Java 2: Temelji programiranja, Pasadena, 2004.