Programiranje 1

Opis predmeta

predavanja:

  1. Pregled programskih jezikov s poudarkom na sodobnih programskih jezikih 3. generacije
  2. Primer preprostega programa, postopek priprave programa, prevajanje in izvajanje
  3. Osnovni podatkovni tipi
    • Predstavitev celih in realnih števil, znakov ter logičnih vrednosti
    • Deklaracije konstant in spremenljivk
  4. Stavki
    • Prireditveni stavek, pisanje izrazov, operatorji in njihova prioriteta
    • Izbirni stavki
    • Ponavljalni stavki
  5. Metode
    • Vloga in vrste metod
    • Formalni in dejanski parametri
    • Rekurzija
  6. Razredi in objekti
    • Spremenljivke in metode objekta
    • Konstruktorji, večkratno definiranje konstruktorjev
    • Dostopna določila
    • Vnaprej deklarirani razredi
  7. Tabele
    • Enodimenzionalne in večdimenzionalne tabele
    • Tabele objektov
  8. Nizi
  9. Dedovanje
    • Redefinicija metod
    • Konstruktorji v podrazredih
    • Dinamično povezovanje podprogramov
    • Abstraktni razredi in abstraktne metode
    • Razred Object
    • Vmesnik (interface)
  10. Grafične knjižnice, komponente grafičnega uporabniškega vmesnika
  11. Dogodkovno vodeno programiranje

vaje:

Na vajah študenti rešujejo praktične probleme, s katerimi utrjujejo snov, ki so jo obravnavali na predavanjih. Poudarek je na samostojnem delu ob pomoči asistentov.

domače naloge:

Študenti dobijo seznam nalog (programov), ki jih morajo izdelati doma in zagovarjati na vajah v vnaprej predpisanih rokih. S tem jih  vzpodbujamo k sprotnemu študiju in samostojnemu delu. Študent, ki nima pozitivno ocenjenih domačih nalog, ne more pristopiti k izpitu.

Predmet učimo na programih

Multimedija 1. stopnja

Cilji in kompetence

Cilj predmeta je študentom predstaviti osnovne koncepte objektno usmerjenega programiranja v enem izmed splošno namenskih programskih jezikov 3. generacije in jih usposobiti za samostojen razvoj enostavnih računalniških programov.

Predvidene kompetence:

  • razvoj sposobnosti za kritično, analitično in sintetično razmišljanje,
  • sposobnost razumevanja in reševanja strokovnih izzivov na področju računalništva in informatike,
  • sposobnost uporabe pridobljenega znanja pri samostojnem delu za reševanje tehničnih in znanstvenih problemov na področju računalništva in informatike; sposobnost nadgradnje pridobljenega znanja,
  • temeljna znanja na področju računalništva in informatike, ki vključujejo temeljna teoretična znanja, praktična znanja in znanja, ki so bistvena za področje računalništva in informatike,
  • temeljna znanja na področju računalništva in informatike, ki so pomembna za nadaljevanje študija na drugi stopnji.

Metode poučevanja in učenja

  • Predavanja z aktivno udeležbo študentov (razlaga, diskusija, vprašanja, primeri, reševanje problemov);
  • Laboratorijske vaje (refleksija izkušenj, praktično reševanje več tipičnih problemov na računalniku, predstavitev in zagovor programskih rešitev, diskusija, sporočanje povratne informacije);
  • Domače naloge (samostojna izdelava računalniških programov)
  • Individualne konsultacije (diskusija, dodatna razlaga, obravnava specifičnih vprašanj)

Predvideni študijski rezultati

Po uspešnem zaključku tega predmeta bo študent zmožen:

  • razumeti postopek priprave, prevajanja in izvajanja računalniškega programa
  • razumeti in uporabljati osnovne programske konstrukte in podatkovne strukture
  • razumeti koncepte objektno usmerjenega programiranja (vključno z dedovanjem)
  • razumeti in uporabljati osnovne algoritme za reševanje tipičnih programerskih problemov
  • izkazati poznavanje osnov računalniške grafike in osnovnih komponent grafičnega uporabniškega vmesnika
  • izkazati poznavanje osnov dogodkovno vodenega programiranja
  • pisati enostavne računalniške programe v splošno namenskem jeziku tretje generacije

Temeljni viri in literatura

  1. V. Mahnič, L. Fürst, I. Rožanc: Java skozi primere, Bi-TIM, 2008.
  2. J. Farrell: Java Programming, Seventh Edition, Course Technology, Cengage Learning, 2014.

Dodatna literatura:

  1. I. Horton: Beginning Java, Java 7 Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2011
  2. Uroš Mesojedec, Borut Fabjan: Java 2: Temelji programiranja, Pasadena, 2004.

Bodi na tekočem

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektrotehniko, Tržaška cesta 25, 1000 Ljubljana

E:  dekanat@fe.uni-lj.si T:  01 4768 411