Novica

[IKTinfo] Boti od »strojev za goljufe« do orodij za izboljšanje izobraževanja

Datum objave: 7.6.2023

Le nekaj dni potem ko ga je OpenAI objavil, konec novembra lani, je bil (klepetalni ro)bot ChatGPT splošno prepoznan kot orodje za zastonjsko izdelavo delovnih nalog in goljufanje na testih. Losangeleska šolska skupnost, druga največja v ZDA, je hitro blokirala dostop do spletne strani OpanAI, v januarju pa so podobno naredile tudi številne šolske oblasti od New Yorka v ZDA do Queenslanda v Avstraliji ter drugje po svetu. Štiri mesece kasneje mnogi učitelji in profesorji v botih kot je ChatGPT ne vidijo več »sanjskih strojev za goljufe«, ampak prej sredstvo, ki lahko pomaga narediti izobraževanje bolje. Vse več pedagogov  je namreč prepričanih, da je bote mogoče premišljeno uporabljati za izboljšanje interaktivnosti lekcij, povečanje medijske pismenosti, ustvarjanje prilagojenih načrtov učenja, olajšanje administrativnih zadev predavateljem in druge koristne izobraževalne zadeve. Nekatera izobraževalno-tehnološka podjetja, kot sta Duoling (za učne aplikacije) in Quizlet (za učna orodja), so v svoje aplikacije že vključila ChatGPT, OpenAI pa sedaj skupaj z edukatorji preučuje potencialne vplive bota v šolah. Kot pravi Helen Crompton, izredna profesorica tehnologije na Univerzi Norfolk, učitelji niso več vratarji informacij, ampak posredniki, ki lahko učencem pomagajo prepoznavati informacije vredne zaupanja.

Več informacij

Gospodarstvo, proizvodnja, izobraževanje in druge panoge so zadnja leta zaradi pandemije in ukrepov za njeno omejevanje ter rusko-ukrajinske vojne izpostavljeni večjim pritiskom in spremembam, kar potrjujejo tudi različne raziskave in analize. Podobnim spremembam je izpostavljena tudi panoga informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT), ki pa obenem omogoča spremljanje, ocenjevanje in nadzor sprememb ne le v lastni panogi temveč tudi v vseh drugih, kar je bilo zadnja leta vsem dragocena pomoč.

IKT namreč pomagajo podjetjem in ustanovam v vseh industrijah organizirati delo, prilagajati poslovanje, racionalizirati delovanje, obdelovati podatke, ocenjevati rezultate, napovedovati gibanja in odkrivati nove možnosti. Šolam in univerzam pa omogočajo izvajanje hibridnih oblik poučevanja in smiselne digitalizacije učnih procesov.

Vse to je razlog, da smo se odločili za redno objavljanje povzetkov informacij, ocen, analiz in študij raziskovalnih in analitskih podjetij, ki lahko vsem pomagajo pri lažjem spremljanju, spoznavanju in razumevanju sprememb in trendov ter uspešnejšem prilagajanju na novo obdobje IKT.

Pripravlja: Katedra za informacijske in komunikacijske tehnologije v sodelovanju z Esadom Jakupovićem

Bodi na tekočem

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektrotehniko, Tržaška cesta 25, 1000 Ljubljana

E:  dekanat@fe.uni-lj.si T:  01 4768 411