Programiranje 2

Opis predmeta

Osnovno o programiranju

  1. uporaba programskih jezikov za reševanje praktičnih problemov;
  2. predstavitev dobrih praks in pasti programiranja;
  3. predstavite uporabnih programerskih "receptov".

Osnovni konstrukti programskih jezikov

  1. podatkovni tipi, spremenljivke in konstante;
  2. izrazi, operatorji, strukturiranje kode;
  3. kazalci, dodeljevanje pomnilnika in nizi;
  4. delo z datotekami;

Osnove objektnega programiranja

  1. spremenljivke, metode, člani, dostopnostna določila;
  2. razredi, objekti, dedovanje, nadomeščanje;
  3. abstraktni razredi, vmesniki;
  4. dogodkovno vodeno programiranje;
  5. komentarji in dokumentacija.

Predmet učimo na programih

Cilji in kompetence

Cilji:

Cilj predmeta je študentom računalništva in informatike predstaviti osnovne principe imperativnega programiranja s poudarki na proceduralnem in objektno usmerjenem jeziku. Poleg pojmov, ki se nanašajo na konkretne programske konstrukte (funkcija, metoda, spremenljivka, operator, delo s pomnilnikom, kazalci, objekt, razred, dedovanje, …) bodo študentje spoznali tudi pomen splošnih programerskih pojmov, kot so prenosljivost, prevajalnik, navidezni stroj, testiranje, razhroščevanje, … Vsak študent, ki bo opravil ta predmet, naj bi bil sposoben samostojno reševati srednje zahtevne programerske probleme iz prakse.

Kompetence:

  • Razvijanje sposobnosti kritičnega, analitičnega in sintetičnega razmišljanja.
  • Sposobnost razumevanja in reševanja strokovnih izzivov na področju računalništva in informatike.
  • Sposobnost za uporabo pridobljenega znanja pri samostojnem reševanju tehničnih in znanstvenih problemov v računalništvu in informatiki; sposobnost nadgradnje pridobljenega znanja.
  • Osnovna znanja iz računalništva in informatike, ki vključujejo osnovne teoretične spretnosti, praktična znanja in spretnosti, ki so pomembne za področje računalništva in informatike.

Osnovna znanja na področju računalništva in informatike, ki omogočajo nadaljevanje študija na 2. stopnji.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, laboratorijske vaje, delavnice.

Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje:

Poznavanje osnovnih konstruktor programskih jezikov: podatkovni tip, spremenljivka, konstanta, izraz, operator, funkcija, kazalec, delo s pomnilnikom, nizi, datoteke. osnovnih pojmov objektnega programiranja: objekt, razred, član, metoda, dedovanje, enkapsulacija, nadomeščanje, prekrivanje, vmesniki. Razumevanje pomena splošnih programerskih pojmov, kot so: prenosljivost, prevajalnik, navidezni stroj, testiranje, razhroščevanje.

Uporaba:

Znanja, pridobljena pri tem predmetu, spadajo med osnovna računalniška znanja. Sposobnost samostojnega reševanja praktičnih problemov je veščina, ki je izredno uporabna ne samo pri velikem številu predmetov, s katerimi se študent sreča med študijem, pač pa tudi v praksi. Ponavljanje sodobnih programskih jezikov omogoča sorazmerno lahek prehod na druge programske jezike.

Refleksija:

Poznavanje osnovnih programskih jezikov pomaga pri razumevanju delovanja računalnika ter pri mnogih predmetih, s katerimi se sreča študent računalništva in informatike. Programski jeziki so učinkovito orodje za reševanje industrijskih problemov ter pisanje poslovnih aplikacij.

Prenosljive spretnosti:

Dobro poznavanje programerskih spretnosti omogoča razumevanje delovanja celotnega računalniškega sistema.

Temeljni viri in literatura

  1. Brian W. Kernighan, Dennis M. Ritchie. The C Programming Language (2nd edition). Prentice Hall, 1988.
  2. T. Dobravec. abC. Založba Fe&FRI, 2010.
  3. K. Arnold, J. Gosling, D. Holmes. The Java Programming Language (3th edition). Addison-Wesley, 2000.
  4. R. Morelli, R. Walde. Java, Java, Java Object-oriented problem solving (3th edition). Pearson Prentice Hall, 2006.

Bodi na tekočem

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektrotehniko, Tržaška cesta 25, 1000 Ljubljana

E:  dekanat@fe.uni-lj.si T:  01 4768 411