News

[IKTinfo] 20 let Facebooka, vodilnega družbenega omrežja

Date of publication: 7.2.2024

Facebook, pionir med družbenimi omrežji, je bil predstavljen 4. februarja leta 2004, kot projekt treh študentov s Harvarda. Danes ima več kot dve milijardi aktivnih dnevnih uporabnikov, največ z območja Azije in Tihega oceana, posebej iz Indije. Po raziskavi Bitkoma, nemškega združenja podjetij s področja digitalnega gospodarstva, Facebook v Nemčiji obiskujejo oz. uporabljajo dve tretjini uporabnikov interneta (68 odstotkov), 31 odstotkov pa tudi aktivno objavlja ali nalaga vsebine – ostali pa le berejo. Med uporabniki izstopa starostna skupina 30-49 let, v kateri celo 41 odstotkov aktivno objavlja in nalaga vsebine, dvakrat več kot v starostni skupini 16-29 let, kjer to dela samo vsak peti uporabnik (19 odstotkov). V starostni skupini 50-64 let platformo aktivno uporablja slaba tretjina (31 odstotkov), starejših od 65 let pa le 23 odstotkov. Vse skupaj, v Nemčiji družbene medije uporablja celo 89 odstotkov uporabnikov interneta. »Za veliko večino ljudi internet pomeni tudi družbene medije, Facebook pa je igral glavno vlogo v oblikovanju načina, kako komuniciramo in se povezujemo v omrežju,« ocenjuje dr. Bernhard Rohleder, glavni direktor Bitkoma.

Družbeni mediji so med drugim ključnega pomena za gospodarstvo. 77 odstotkov podjetij v Nemčiji ima vsaj en račun ali profil na družbenem omrežju, v povprečju pa je vsako podjetje registrirano na štirih takšnih platformah. Tudi tu je Facebook vodilni, saj je po raziskavi Bitkoma konec leta 2023 bilo na njem prisotnih 48 odstotkov podjetij. Tri četrtine (77 odstotkov) jih ocenjuje Facebook kot zelo pomemben za svojo javno podobo in poslovni uspeh. Jeseni 2021 se je matična družba Facebook preimenovala v Meta. Digitalno podjetje pa ima v lasti tudi družbeno omrežje Instagram, sporočilno omrežje WhatsApp in nazadnje servis kratkih sporočil Threads. Meta velja tudi za enega od pionirjev v razvoju metaverzuma.

More information

The economy, manufacturing, education and other sectors have been subject to increased pressures and changes in recent years as a result of the pandemic and the measures taken to contain it, as well as the Russia-Ukraine war, as confirmed by various surveys and analyses. The Information and Communication Technologies (ICT) sector is also exposed to similar changes, but at the same time it is able to monitor, assess and control changes not only in its own sector but also in all other sectors, which has been a valuable help to all of them in recent years.

ICT helps businesses and institutions in all industries to organise work, adapt operations, streamline operations, process data, evaluate results, predict trends and discover new opportunities. And they enable schools and universities to implement hybrid forms of teaching and meaningful digitisation of learning processes.

This is why we have decided to publish regular summaries of information, assessments, analyses and studies by research and analyst companies that can help everyone to better monitor, learn about and understand changes and trends and to adapt more successfully to the new ICT era.

Prepared by the Department of Information and Communication Technologies in collaboration with Esad Jakupović

STAY up to date

University of Ljubljana, Faculty of Electrical Engineering, Tržaška cesta 25, 1000 Ljubljana

E: dekanat@fe.uni-lj.si T: 01 4768 411