Znanstvena in strokovna komunikacija

Opis predmeta

Osnove filozofije znanosti:

  • kratek pregled zgodovine filozofije, osnove epistemologije
  • napake pri spoznavanju in tolmačenju, argumentiranje

 

Pomen statistične prakse:

  • kratka zgodovina statistike in informacijsko-komunikacijske tehnologije
  • dobre prakse in pogoste napake pri delu s podatki
  • motivacija, čustva in medosebna komunikacija pri strokovnem delu

 

Znanstveno in tehnično sporočanje:

  • splošna struktura raziskovalnega poročila
  • viri in iskanje znanstvenih informacij
  • tehnično pisanje v angleškem jeziku
  • osnove grafičnega oblikovanja
  • priprava predstavitev

 

Prikaz podatkov:

  • izbrana poglavja iz psihologije zaznavanja in spoznavanja
  • vrste in izbor grafičnih prikazov podatkov
  • načela kakovostnega prikaza podatkov, primeri dobre in slabe prakse
  • nadzorišča in prikazi velepodatkovij

Predmet učimo na programih

Cilji in kompetence

Cilj predmeta je seznaniti študenta z osnovami filozofije in psihologije, potrebnimi za samostojno in odgovorno strokovno in raziskovalno delo, pomenom in oblikami komunikacije v statistični praksi ter prvinami in načeli izdelave različnih znanstvenih in tehničnih publikacij.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, vaje, seminarske naloge, konzultacije

Del pedagoškega procesa bo izveden s pomočjo IKT tehnologij in možnosti, ki jih ponujajo.

Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje:

  • poznati pasti in napake pri spoznavanju in argumentiranju;
  • razumeti namen in značilnosti empiričnega znanstvenega raziskovanja;
  • znati iskati znanstveno in strokovno literaturo ter jo kritično vrednotiti;
  • znati tabelarično in grafično ustrezno prikazati statistične podatke in rezultate statističnih analiz ter jih argumentirano interpretirati;
  • znati pisno predstaviti rezultate svojega in sodelovalnega raziskovalnega dela v obliki posterjev, tehničnih poročil, znanstvenih in strokovnih člankov v slovenskem in angleškem jeziku;
  • znati oblikovati projektno vlogo;
  • znati pripraviti učinkovito javno predstavitev.

Uporaba:

  • iskanje obstoječih znanstvenih dokazov in njihovo kritično vrednotenje;
  • oblikovanje izvedljivih raziskovalnih načrtov in uspešnih projektnih predlogov;
  • ustno in pisno poročanje na raziskovalnih in strokovnih srečanjih ter objavljanje v znanstvenih in tehničnih publikacijah.

Refleksija:

  • zavedanje zgodovinskega razvoja, omejitev in odlik znanstveno-raziskovalne metodologije;
  • zavedanje vloge verjetnosti in statistike kot orodja za odločanje na vseh področjih sodobne družbe;
  • zavedanje pomena ustne in pisne komunikacije v raziskovalnem in strokovnem delu, vključno z zavedanjem pomena kakovosti jezika, oblikovanja besedil in prikaza podatkov.

Prenosljive spretnosti:

  • sposobnost argumentiranega zagovarjanja stališč, samokritičnosti in objektivne evalvacije trditev;
  • zbiranje in kritično pregledovanje znanstvene in strokovne literature;
  • pisanje znanstvenih in strokovnih besedil, oblikovanje znanstvenih in tehničnih publikacij, izdelava predstavitev;
  • povezovanje teoretičnih spoznanj z različnih področij in njihov prenos v strokovno prakso.

Temeljni viri in literatura

  • Abelson R.P. (1995): Statistics as Principled Arguement. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Šuster D. (1998): Moč argumenta. Logika in kritično razmišljanje. Maribor: Pedagoška fakulteta.
  • Good P.I., Hardin J.W. (2003): Common Errors in Statistics (And How To Avoid Them). Hoboken, NJ: Wiley.
  • Hall G.M. (2003). How to Write a Paper (3rd ed.). London: BMJ.
  • Tufte E.R. (1983): The Visual Display of Quantitative Information. Cheshire, CT: Graphics Press.
  • Robbins N.B. (2005): Creating More Effective Graphs. Hoboken, NJ: Wiley Interscience.
  • Pfannkuch M., Wild C.J. (2000): Statistical thinking and statistical practice: themes gleaned from professional statisticians. Statistical Science, 15 (2): 132-152.
  • Bishop T.A. (2008): The Role of Statistical Theory and Methods Within the Context of the Scientific Discovery Process. www.stat.osu.edu/~jas/coursebook/stat504notes.pdf
  • Dowden B. (2009): Fallacies. V: The Internet Encyclopedia of Philosophy [IEP]. www.iep.utm.edu/fallacy/

Bodi na tekočem

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektrotehniko, Tržaška cesta 25, 1000 Ljubljana

E:  dekanat@fe.uni-lj.si T:  01 4768 411