Statistična kontrola kakovosti

Opis predmeta

Statistična kontrola kakovosti in poslovne vede: zgodovinski pogled.

Sodobni pristopi k obvladovanju kakovosti:

  • sistemski
  • modelski
  • kvalitativni
  • kvantitativni

Ravni analize v statistični kontroli kakovosti:

  • raven procesov
  • raven izdelkov in storitev
  • raven delovnih mest
  • raven oddelkov
  • raven organizacije kot celote

Viri podatkov za statistično kontrolo kakovosti.
Vzorčenje za statistično kontrolo kakovosti.

Orodja in metode statistične kontrole kakovosti:

  • osnovne tipologije
  • nabor in praktična uporaba kvalitativnih orodij in metod
  • nabor in praktična uporaba kvantitativnih orodij in metod (kontrolne karte idr.)
  • statistična kontrola kakovosti v realnem času

Posebni pristopi k obvladovanju kakovosti v industriji in storitvenih dejavnostih (šolstvo, trgovina idr.)

Statistična kontrola kakovosti v zdravstvu (kazalniki, klasifikacije, statistične metode, grafični prikazi).

Statistična kontrola kakovosti in statistično svetovanje.

Druge aktualne teme.

Predmet učimo na programih

Cilji in kompetence

Cilj predmeta je seznaniti študente s statistično kontrolo kakovosti s poudarkom na vidikih, relevantnih za izvajanje statistične kontrole kakovosti v praksi. Poseben poudarek je namenjen prikazu podobnosti in razlik med pristopi k obvladovanju kakovosti v industriji in storitvenih dejavnostih (zdravstvo, šolstvo, trgovina … ).

Metode poučevanja in učenja

  • Predavanja.
  • Seminarji.
  • Vaje.
  • Projektno delo.
  • Predstavitve.

Predvideni študijski rezultati

Temeljito poznavanje teoretičnih in praktičnih vidikov statistične kontrole kakovosti.

Razumevanje vpetosti statistične kontrole kakovosti v okvire poslovne analize in poslovnega načrtovanja.

Pridobitev naslednjih spretnosti:

  • iskanje, vrednotenje in uporaba sekundarnih statističnih podatkov v procesih obvladovanja kakovosti;
  • zbiranje, vrednotenje in uporaba primarnih statističnih podatkov v procesih obvladovanja kakovosti;
  • uporaba statističnih programskih orodij pri izvedbi statistične analize v procesih obvladovanja kakovosti;
  • prikazovanje in diseminacija statističnih podatkov in rezultatov statistične analize v procesih obvladovanja kakovosti.

Temeljni viri in literatura

  • Coleman, Shirley (ur.), Greenfield, Tony (ur.), Stewardson, Dave (ur.), Montgomery, Douglas C. (ur.). Statistical Practice in Business and Industry, (Statistics in Practice). Chichester: John Wiley & Sons, 2008.
  • Ruggeri, Fabrizio (ur.), Kenett, Ron S. (ur.), Faltin, Frederick W. (ur.). Encyclopedia of statistics in quality and realiability. Chichester: Wiley, 2007 ali kasnejše izdaje/or later editions.
  • Beauregard, Michael R., Mikulak, Raymond J., Olson, Barbara A. (1992): A Practical Guide to Statistical Quality Improvement. Opening up the Statistical Toolbox. New York: Van Nostrand Reinhold.
  • Wheeler D.J. (2000). Understanding Variation (2nd ed.). Knoxville, TX: SPC Press.
  • Nelson P.R., Wludyka P.S., Copeland K.A.F. (2005): The Analysis of Means: A Graphical Method for Comparing Means, Rates, and Proportions. Philadelphia, PA: SIAM.
  • Winkel P., Zhang N.F. (2007): Statistical Development of Quality in Medicine. Chichester: John Wiley.
  • von Eye A., Mun E.Y. (2005): Analyzing Rater Agreement: Manifest Variable Methods. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Jacobs R., Smith P.C., Street A. (2006): Measuring Efficiency in Health Care: Analytic Techniques and Health Policy. New York: Cambridge University Press.

Bodi na tekočem

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektrotehniko, Tržaška cesta 25, 1000 Ljubljana

E:  dekanat@fe.uni-lj.si T:  01 4768 411