Opis predmeta
Zaradi hitrih sprememb na tem področju se bo vsebina predmeta prilagajala razvoju:
1. Uvod v digitalno trženje
2. Značilnosti in vedenje porabnikov v digitalnem trženju
3. Digitalno trženje in trženjsko raziskovanje
4. Izdelki in storitve v digitalnem trženju
5. Posebnosti oblikovanja cen v digitalnem trženju
6. Tržne poti v digitalnem trženju
7. Digitalno trženjsko komuniciranje
8. Trženjski odnosi v digitalnem trženju
9. Poslovni modeli digitalnega trženja
10. Trženjski načrt za potrebe digitalnega trženja
Cilji in kompetence
Seznaniti slušatelje z vplivom in možnostmi učinkovite uporabe novih tehnologij na področju trženja.
– Spodbuditi h kritičnem vrednotenju informacijskih tehnologij in vpliva na veljavna prepričanja, paradigme ter strateške, operativne in taktične okvire trženja.
– Poudariti strateški vidik in potencialno uporabo e-trženjskih orodij za spremembo trženjskih strategij.
– Spodbuditi skupinsko delo s pomočjo uporabe najnovejših informacijskih tehnologij in uporabo pridobljenega znanja pri reševanju konkretnih problemov.
– Seznaniti s konkretnimi primeri iz prakse digitalnega trženja.
– Skozi vsebino in način dela pri predmetu poudariti tudi etični vidik in pri študentih spodbuditi občutljivost za vprašanja, ki jih človeku postavljajo tehnološki dosežki.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja s sodelovanjem gostov iz prakse.
Seminarji: Omogočajo poglabljanje znanj o digitalnem trženju. Študenti analizirajo študijske primere in razpravljajo o praktičnih trženjskih problemih. V skupinah skozi cel semester pripravljajo projekt oz. e-trženjski načrt na konkretnih primerih digitalnega trženja. Namen projekta je preverjanje razumevanja ključnih konceptov in orodij ter spodbujanje uporabe orodij za odkrivanje in reševanje poslovnih problemov. Projekt je pripravljen v pisni obliki (do 20 strani + priloge) in ustno predstavljen v okviru seminarjev (30 minut predstavitev + 15 minut diskusija).
Primeri so obravnavani teoretično v okviru predavanj in praktično v okviru vaj. Skupinska priprava in zagovor seminarske naloge na eno od tem digitalnega trženja.
Predvideni študijski rezultati
Znanje in razumevanje:
– Razumevanje vpliva in možnostmi učinkovite uporabe novih tehnologij na področju trženja.
– Kritično vrednotenje informacijskih tehnologij in vpliva na veljavna prepričanja, paradigme ter strateške, operativne in taktične okvire trženja.
– Poznavanje strateškega vidika in potencialne uporabe e-trženjskih orodij za spremembo trženjskih strategij.
– Poznavanje orodij za reševanju konkretnih problemov s področja digitalnega trženja.
– Razumevanje etičnega vidika glede vprašanj, ki jih človeku postavljajo tehnološki dosežki.
Reference nosilca
ARSLANAGIĆ-KALAJDŽIĆ, Maja, ŽABKAR, Vesna. The external effect of marketing accountability in business relationships : exploring the role of customer perceived value. Industrial marketing management, ISSN 0019-8501. [Print ed.], Apr. 2015, vol. 46, str. 83-97, doi: 10.1016/j.indmarman.2015.03.002. [COBISS.SI-ID 22510310]
RAVNIK, Robert, SOLINA, Franc, ŽABKAR, Vesna. Modelling in-store consumer behaviour using machine learning and digital signage audience measurement data. V: DISTANTE, Cosimo (ur.),
BATTIATO, Sebastiano (ur.), CAVALLARO, Andrea (ur.). Video analytics for audience measurement : First International Workshop, VAAM 2014, Stockholm, Sweden, August 24, 2014 : revised selected papers, (Lecture notes in computer science, ISSN 0302-9743, Image processing, computer vision, pattern recognition, and graphics, 8811). Heidelberg [etc.]: Springer, cop. 2014, str. 123-133, tabele. [COBISS.SI-ID 1536031683]
BODLAJ, Mateja, COENDERS, Germà, ŽABKAR, Vesna. Responsive and proactive market orientation and innovation success under market and technological turbulence. Journal of business economics and management, 2012, vol. 13, no. 4, str. 666-687, doi: 10.3846/16111699.2011.620143. [COBISS.SI-ID 21306086]
OGRAJENŠEK, Irena, ŽABKAR, Vesna. Enhancing the value of survey data on consumer satisfaction in the frame of a consumer loyalty programme : case of a Slovenian retailer. Quality technology & quantitative management, ISSN 1684-3703, Jun. 2010, vol. 7, no. 2, str. 133-147. [COBISS.SI-ID 19365350]
ČATER, Barbara, ŽABKAR, Vesna. Antecedents and consequences of commitment in marketing research services : the client's perspective. Industrial marketing management, ISSN 0019-8501. [Print ed.], Oct. 2009, vol. 38, no. 7, str. 785-797, ilustr., doi: 10.1016/j.indmarman.2007.10.004. [COBISS.SI-ID 18541798]
Temeljni viri in literatura
Chaffey, D., Ellis-Chadwick, F.: Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, 5/E (2012) (www.smartinsights.com)
Izbrani članki in relevantne povezave na spletni strani predmeta. / Selected articles and relevant links to sources from the course web-page