Opis predmeta
Predavanja:
- Uvod v Komunikacijo človek računalnik (KČR)
- Pregled KČR in njegov pomen
- Zgodovinski razvoj in ključni koncepti
- Razumevanje uporabnikov
- Uvod v raziskavo uporabnikov
- Prepoznavanje uporabnikovih potreb
- Spomin in napake
- Oblikovalsko razmišljanje in na uporabnika osredotočeno oblikovanje
- Načela oblikovalskega razmišljanja
- Faze na uporabnika osredotočenega procesa oblikovanja
- Ideacija in definicija problema
- Načela uporabnosti
- Uvod v uporabnost in uporabniško izkušnjo
- Hevristično vrednotenje in uporabniške smernice
- Načrtovanje interakcije
- Načela interakcijskega oblikovanja
- Načrtovanje učinkovitih interakcijskih tokov
- Analiza študija primera
- Arhitektura informacij
- Učinkovita organizacija informacij
- Načrtovanje navigacije
- Prototipiranje
- Izdelava manj in bolj kompleksnih prototipov
- Orodja in tehnike za izdelavo prototipov
- Testiranje uporabnosti
- Načrtovanje in izvedba uporabniških študij
- Analiza uporabe
- Testiranje uporabnosti s prototipi
- Dostopnost in vključujoče oblikovanje
- Načela univerzalnega oblikovanja
- Pravni in etični vidiki v KČR
- Revizija dostopnosti spletne strani
- Integracija oblikovalskih procesov
- Oblikovalsko razmišljanje in hevristično vrednotenje
- Integracija oblikovalskega razmišljanja in razvoja programske opreme
- Podatkovno vodeno oblikovanje in analitika
- Uporaba analitike v oblikovanju
- A/B testiranje
- Napredni in nekonvencionalni uporabniški vmesniki
- AR/VR vmesniki
- Vmesniki možgani-računalnik
- Oprijemljivi uporabniški vmesniki
- Vmesniki z uporabo kretenj
- Vmesniki s haptičnim povratnim odzivom
- Interakcija človek-robot
- Interakcija z uporabo naravnega jezika
- Prihajajoče tehnologije
- KČR v realnem svetu – študija primera iz industrije
Predmet učimo na programih
Cilji in kompetence
Glavni cilji so predstaviti naslednje enote znanja:
- Razumevanje uporabnika
- Odgovornost v oblikovanju
- Dostopno in vključujoče oblikovanje
- Vrednotenje oblikovanja v KČR
V okviru predmeta naj bi študenti razvili kompetence iz naslednjih področij:
- Raziskovanje in analiza: Sposobnost izvajanja in analiziranja uporabniških študij z uporabo različnih metod, kot so ankete, intervjuji in opazovalne študije za vrednotenje uporabniških potreb in vedenja,
- Oblikovanje in izdelava prototipov: Veščine oblikovanja žičnih okvirjev, realističnih modelov in interaktivnih prototipov z uporabo standardnih industrijskih orodij in tehnik.
- Vrednotenje uporabnosti: Sposobnost uporabe tako kvalitativnih kot kvantitativnih metod za evalvacijo uporabnosti vmesnikov in artikulacijo ugotovitev za vodenje izboljšav oblikovanja.
- Tehnična izvedba: Razumevanje osnovnih razvojnih praks za razvoj čelih delov aplikacij za prenos oblike v delujoče vmesnike.
- Etične in družbene posledice: Ozaveščenost o etičnih, družbenih in kulturnih vidikih oblikovanja vmesnikov in uporabe tehnologije, upoštevanje etike pri delu.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, vaje, in praktični projekti v skupinah.
Predvideni študijski rezultati
Po uspešnem zaključku tega predmeta naj bi bili študenti zmožni:
- poznati osnovne koncepte komunikacije človek računalnik,
- poznati koncepte interakcije, principe, navodila in postopke
- načrtovanja interaktivnih aplikacij ter uporabniških vmesnikov,
- poznati postopke vrednotenja vmesnikov,
- prepoznati slabo in dobro načrtane uporabniške vmesnike in
- interaktivne aplikacije,
- načrtati uporabniške vmesnike in interaktivne aplikacije,
- vrednotiti uporabniške vmesnike in interaktivne aplikacije,
- analizirati in avtomatsko klasificirati možganske valove,
- načrtati vmesnik možgani računalnik.
Temeljni viri in literatura
- D. N. et al., The Encyclopedia of Human-Computer Interaction, 2nd Ed. online. [Online]. Available: https://www.interaction-design.org/literature/book/the-encyclopedia-of-human-computer-interaction-2nd-ed
- J. S. Olson and W. Kellogg, Ways of knowing in HCI. 2014.
- D. Benyon, Designing Interactive Systems: A Comprehensive Guide to HCI, UX & Interaction Design. 2013.
- D. Norman, The Design of Everyday Things. 2013.
- B. Martin and B. Hanington, Universal Methods of Design: 100 Ways to Research Complex Problems, Develop Innovative Ideas, and Design Effective Solutions. 2012.
- R. Buchanan, D. P. Doordan, and V. Margolin, The designed world: images, objects, environments. 2010.
- B. Moggridge, Designing interactions. 200
- A. N. Kumar and R. K. Raj, Computer Science Curricula 2023 (CS2023) – The Joint Task Force on Computing Curricula. 2023.
- N. N. Group, UX & Usability Articles from Nielsen Norman Group. [Online]. Available: https://www.nngroup.com/articles/