Komunikacija človek računalnik

Osnovni podatki

Nosilec: ,

Vrsta predmeta: strokovni izbirni predmet

Število kreditnih točk: 6

Semester izvajanja: 1. semester

Koda predmeta: 63550

Opis predmeta

Predavanja:

  1. Uvod v Komunikacijo človek računalnik (KČR)
    • Pregled KČR in njegov pomen
    • Zgodovinski razvoj in ključni koncepti
  2. Razumevanje uporabnikov
    • Uvod v raziskavo uporabnikov
    • Prepoznavanje uporabnikovih potreb
    • Spomin in napake
  3. Oblikovalsko razmišljanje in na uporabnika osredotočeno oblikovanje
    • Načela oblikovalskega razmišljanja
    • Faze na uporabnika osredotočenega procesa oblikovanja
    • Ideacija in definicija problema
  4. Načela uporabnosti
    • Uvod v uporabnost in uporabniško izkušnjo
    • Hevristično vrednotenje in uporabniške smernice
  5. Načrtovanje interakcije
    • Načela interakcijskega oblikovanja
    • Načrtovanje učinkovitih interakcijskih tokov
    • Analiza študija primera
  6. Arhitektura informacij
    • Učinkovita organizacija informacij
    • Načrtovanje navigacije
  7. Prototipiranje
    • Izdelava manj in bolj kompleksnih prototipov
    • Orodja in tehnike za izdelavo prototipov
  8. Testiranje uporabnosti
    • Načrtovanje in izvedba uporabniških študij
    • Analiza uporabe
    • Testiranje uporabnosti s prototipi
  9. Dostopnost in vključujoče oblikovanje
    • Načela univerzalnega oblikovanja
    • Pravni in etični vidiki v KČR
    • Revizija dostopnosti spletne strani
  10. Integracija oblikovalskih procesov
    • Oblikovalsko razmišljanje in hevristično vrednotenje
    • Integracija oblikovalskega razmišljanja in razvoja programske opreme
  11. Podatkovno vodeno oblikovanje in analitika
    • Uporaba analitike v oblikovanju
    • A/B testiranje
  12. Napredni in nekonvencionalni uporabniški vmesniki
    • AR/VR vmesniki
    • Vmesniki možgani-računalnik
    • Oprijemljivi uporabniški vmesniki
    • Vmesniki z uporabo kretenj
    • Vmesniki s haptičnim povratnim odzivom
    • Interakcija človek-robot
    • Interakcija z uporabo naravnega jezika
    • Prihajajoče tehnologije
  13. KČR v realnem svetu – študija primera iz industrije

Cilji

Glavni cilji so predstaviti naslednje enote znanja:

  • Razumevanje uporabnika
  • Odgovornost v oblikovanju
  • Dostopno in vključujoče oblikovanje
  • Vrednotenje oblikovanja v KČR

V okviru predmeta naj bi študenti razvili kompetence iz naslednjih področij:

  • Raziskovanje in analiza: Sposobnost izvajanja in analiziranja uporabniških študij z uporabo različnih metod, kot so ankete, intervjuji in opazovalne študije za vrednotenje uporabniških potreb in vedenja,
  • Oblikovanje in izdelava prototipov: Veščine oblikovanja žičnih okvirjev, realističnih modelov in interaktivnih prototipov z uporabo standardnih industrijskih orodij in tehnik.
  • Vrednotenje uporabnosti: Sposobnost uporabe tako kvalitativnih kot kvantitativnih metod za evalvacijo uporabnosti vmesnikov  in artikulacijo ugotovitev za vodenje izboljšav oblikovanja.
  • Tehnična izvedba: Razumevanje osnovnih razvojnih praks za razvoj čelih delov aplikacij za prenos oblike v delujoče vmesnike.
  • Etične in družbene posledice: Ozaveščenost o etičnih, družbenih in kulturnih vidikih oblikovanja vmesnikov in uporabe tehnologije, upoštevanje etike pri delu.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, vaje, in praktični projekti v skupinah.

Na vrh