Komunikacija človek računalnik

Opis predmeta

Predavanja:

  1. Uvod v Komunikacijo človek računalnik (KČR)
    • Pregled KČR in njegov pomen
    • Zgodovinski razvoj in ključni koncepti
  2. Razumevanje uporabnikov
    • Uvod v raziskavo uporabnikov
    • Prepoznavanje uporabnikovih potreb
    • Spomin in napake
  3. Oblikovalsko razmišljanje in na uporabnika osredotočeno oblikovanje
    • Načela oblikovalskega razmišljanja
    • Faze na uporabnika osredotočenega procesa oblikovanja
    • Ideacija in definicija problema
  4. Načela uporabnosti
    • Uvod v uporabnost in uporabniško izkušnjo
    • Hevristično vrednotenje in uporabniške smernice
  5. Načrtovanje interakcije
    • Načela interakcijskega oblikovanja
    • Načrtovanje učinkovitih interakcijskih tokov
    • Analiza študija primera
  6. Arhitektura informacij
    • Učinkovita organizacija informacij
    • Načrtovanje navigacije
  7. Prototipiranje
    • Izdelava manj in bolj kompleksnih prototipov
    • Orodja in tehnike za izdelavo prototipov
  8. Testiranje uporabnosti
    • Načrtovanje in izvedba uporabniških študij
    • Analiza uporabe
    • Testiranje uporabnosti s prototipi
  9. Dostopnost in vključujoče oblikovanje
    • Načela univerzalnega oblikovanja
    • Pravni in etični vidiki v KČR
    • Revizija dostopnosti spletne strani
  10. Integracija oblikovalskih procesov
    • Oblikovalsko razmišljanje in hevristično vrednotenje
    • Integracija oblikovalskega razmišljanja in razvoja programske opreme
  11. Podatkovno vodeno oblikovanje in analitika
    • Uporaba analitike v oblikovanju
    • A/B testiranje
  12. Napredni in nekonvencionalni uporabniški vmesniki
    • AR/VR vmesniki
    • Vmesniki možgani-računalnik
    • Oprijemljivi uporabniški vmesniki
    • Vmesniki z uporabo kretenj
    • Vmesniki s haptičnim povratnim odzivom
    • Interakcija človek-robot
    • Interakcija z uporabo naravnega jezika
    • Prihajajoče tehnologije
  13. KČR v realnem svetu – študija primera iz industrije

Predmet učimo na programih

Cilji in kompetence

Glavni cilji so predstaviti naslednje enote znanja:

  • Razumevanje uporabnika
  • Odgovornost v oblikovanju
  • Dostopno in vključujoče oblikovanje
  • Vrednotenje oblikovanja v KČR

V okviru predmeta naj bi študenti razvili kompetence iz naslednjih področij:

  • Raziskovanje in analiza: Sposobnost izvajanja in analiziranja uporabniških študij z uporabo različnih metod, kot so ankete, intervjuji in opazovalne študije za vrednotenje uporabniških potreb in vedenja,
  • Oblikovanje in izdelava prototipov: Veščine oblikovanja žičnih okvirjev, realističnih modelov in interaktivnih prototipov z uporabo standardnih industrijskih orodij in tehnik.
  • Vrednotenje uporabnosti: Sposobnost uporabe tako kvalitativnih kot kvantitativnih metod za evalvacijo uporabnosti vmesnikov  in artikulacijo ugotovitev za vodenje izboljšav oblikovanja.
  • Tehnična izvedba: Razumevanje osnovnih razvojnih praks za razvoj čelih delov aplikacij za prenos oblike v delujoče vmesnike.
  • Etične in družbene posledice: Ozaveščenost o etičnih, družbenih in kulturnih vidikih oblikovanja vmesnikov in uporabe tehnologije, upoštevanje etike pri delu.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, vaje, in praktični projekti v skupinah.

Predvideni študijski rezultati

Po uspešnem zaključku tega predmeta naj bi bili študenti zmožni:

  • poznati osnovne koncepte komunikacije človek računalnik,
  • poznati koncepte interakcije, principe, navodila in postopke
  • načrtovanja interaktivnih aplikacij ter uporabniških vmesnikov,
  • poznati postopke vrednotenja vmesnikov,
  • prepoznati slabo in dobro načrtane uporabniške vmesnike in
  • interaktivne aplikacije,
  • načrtati uporabniške vmesnike in interaktivne aplikacije,
  • vrednotiti uporabniške vmesnike in interaktivne aplikacije,
  • analizirati in avtomatsko klasificirati možganske valove,
  • načrtati vmesnik možgani računalnik.

Temeljni viri in literatura

  1. D. N. et al., The Encyclopedia of Human-Computer Interaction, 2nd Ed. online. [Online]. Available: https://www.interaction-design.org/literature/book/the-encyclopedia-of-human-computer-interaction-2nd-ed
  2. J. S. Olson and W. Kellogg, Ways of knowing in HCI. 2014.
  3. D. Benyon, Designing Interactive Systems: A Comprehensive Guide to HCI, UX & Interaction Design. 2013.
  4. D. Norman, The Design of Everyday Things. 2013.
  5. B. Martin and B. Hanington, Universal Methods of Design: 100 Ways to Research Complex Problems, Develop Innovative Ideas, and Design Effective Solutions. 2012.
  6. R. Buchanan, D. P. Doordan, and V. Margolin, The designed world: images, objects, environments. 2010.
  7. B. Moggridge, Designing interactions. 200
  8. A. N. Kumar and R. K. Raj, Computer Science Curricula 2023 (CS2023) – The Joint Task Force on Computing Curricula. 2023.
  9. N. N. Group, UX & Usability Articles from Nielsen Norman Group. [Online]. Available: https://www.nngroup.com/articles/

Bodi na tekočem

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektrotehniko, Tržaška cesta 25, 1000 Ljubljana

E:  dekanat@fe.uni-lj.si T:  01 4768 411