Opis predmeta
Predmet pokriva ključne teme sodobnega managementa in vedenja v organizacijah in sicer: opredelitev pojmov (organizacija, poslovanje, poslovni model); določljivke vedenja posameznikov v organizaciji za uspešno delovanje (osebne lastnosti, motivacija, znanje, spretnosti, medsebojna interakcija) razumevanje gradnikov poslovnega modela (predpostavka vrednosti, ključni redki viri, ključne poslovne aktivnosti, profitna formula); analiza poslovnega modela (spoznavanje poslovnega modela, vrednotenje ustreznosti poslovnega modela, diagnosticiranje vzrokov odstopanj od želenega stanja, opcijski pristop k iskanju sprememb poslovnega modela).
Predmet učimo na programih
Multimedija 1. stopnja
Cilji in kompetence
Temeljni cilj predmeta je seznanitev študentov s ključnimi vsebinami organizacije in managementa in jim tako omogočiti uspešno opravljanje managerske funkcije v podjetjih in zavodih.
Za dosego svojega cilja bo pri študentih potrebno razviti sledeče sposobnosti:
-
študenti morajo osvojiti znanja o ključnih organizacijskih in managerskih vsebinah,
-
študente je potrebno usposobiti za preučevanje in reševanje organizacijskih in managerskih problemov v podjetjih in zavodih,
-
študenti morajo razumeti povezanost problematike poslovanja in organizacije ter problematike vzpostavitve in spreminjanja informacijskih sistemom v podjetjih in zavodih.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, vaje s skupinsko diskusijo, igro vlog in simulacijami resničnih situacij, študije primerov, praktično timsko projektno delo na seminarskih nalogah s predstavitvijo narejenega.
Predvideni študijski rezultati
-
Študenti bodo temeljito spoznali in razumeli ključne vsebine organizacije in managementa.
-
Študenti bodo sposobni kritične analize, sinteze in vrednotenja ključnih vsebin na preučavnih področjih.
-
Študenti bodo morali zgornje sposobnosti pokazati na praktičnem primeru ocene organizacijskih in managerskih dejavnikov treh delniških družb.
-
Študentom bo omogočeno uspešno vključevanje v management podjetij in zavodov z razvojem njihove sposobnosti preučevanja in reševanja organizacijskih in managerskih problemov.
-
Predmet bo študentom omogočil kritično vrednotenje lastnega delovanja v podjetju, kot tudi razumevanje problematike odmikov med od njega pričakovanim in dejansko opravljenim delom.
-
Študenti bodo pridobili širši pogled na potrebo po skladnosti posameznikovih kompetenc z organizacijskimi pričakovanji, skladnosti me poslovanjem in organizacijo ter informacijskim sistemom v podjetjih in zavodih.
Temeljni viri in literatura
Daft Richard L. and Marcic Dorothy: Understanding Management: Seventh Edition. Mason, Ohio: South-Western Cengage Learning, 2010, 672 pages.
Izbor temeljnih in sodobnih znanstveni članki s področja managementa, aplikativne psihologije in sociologije (a selection of fundamental and contemporary scientific articles from the field of management, applied psychology and sociology).