Opis predmeta
Statistična kontrola kakovosti in poslovne vede: zgodovinski pogled.
Sodobni pristopi k obvladovanju kakovosti:
- sistemski
- modelski
- kvalitativni
- kvantitativni
Ravni analize v statistični kontroli kakovosti:
- raven procesov
- raven izdelkov in storitev
- raven delovnih mest
- raven oddelkov
- raven organizacije kot celote
Viri podatkov za statistično kontrolo kakovosti.
Vzorčenje za statistično kontrolo kakovosti.
Orodja in metode statistične kontrole kakovosti:
- osnovne tipologije
- nabor in praktična uporaba kvalitativnih orodij in metod
- nabor in praktična uporaba kvantitativnih orodij in metod (kontrolne karte idr.)
- statistična kontrola kakovosti v realnem času
Posebni pristopi k obvladovanju kakovosti v industriji in storitvenih dejavnostih (šolstvo, trgovina idr.)
Statistična kontrola kakovosti v zdravstvu (kazalniki, klasifikacije, statistične metode, grafični prikazi).
Statistična kontrola kakovosti in statistično svetovanje.
Druge aktualne teme.
Predmet učimo na programih
Cilji in kompetence
Cilj predmeta je seznaniti študente s statistično kontrolo kakovosti s poudarkom na vidikih, relevantnih za izvajanje statistične kontrole kakovosti v praksi. Poseben poudarek je namenjen prikazu podobnosti in razlik med pristopi k obvladovanju kakovosti v industriji in storitvenih dejavnostih (zdravstvo, šolstvo, trgovina … ).
Metode poučevanja in učenja
- Predavanja.
- Seminarji.
- Vaje.
- Projektno delo.
- Predstavitve.
Predvideni študijski rezultati
Temeljito poznavanje teoretičnih in praktičnih vidikov statistične kontrole kakovosti.
Razumevanje vpetosti statistične kontrole kakovosti v okvire poslovne analize in poslovnega načrtovanja.
Pridobitev naslednjih spretnosti:
- iskanje, vrednotenje in uporaba sekundarnih statističnih podatkov v procesih obvladovanja kakovosti;
- zbiranje, vrednotenje in uporaba primarnih statističnih podatkov v procesih obvladovanja kakovosti;
- uporaba statističnih programskih orodij pri izvedbi statistične analize v procesih obvladovanja kakovosti;
- prikazovanje in diseminacija statističnih podatkov in rezultatov statistične analize v procesih obvladovanja kakovosti.
Temeljni viri in literatura
- Coleman, Shirley (ur.), Greenfield, Tony (ur.), Stewardson, Dave (ur.), Montgomery, Douglas C. (ur.). Statistical Practice in Business and Industry, (Statistics in Practice). Chichester: John Wiley & Sons, 2008.
- Ruggeri, Fabrizio (ur.), Kenett, Ron S. (ur.), Faltin, Frederick W. (ur.). Encyclopedia of statistics in quality and realiability. Chichester: Wiley, 2007 ali kasnejše izdaje/or later editions.
- Beauregard, Michael R., Mikulak, Raymond J., Olson, Barbara A. (1992): A Practical Guide to Statistical Quality Improvement. Opening up the Statistical Toolbox. New York: Van Nostrand Reinhold.
- Wheeler D.J. (2000). Understanding Variation (2nd ed.). Knoxville, TX: SPC Press.
- Nelson P.R., Wludyka P.S., Copeland K.A.F. (2005): The Analysis of Means: A Graphical Method for Comparing Means, Rates, and Proportions. Philadelphia, PA: SIAM.
- Winkel P., Zhang N.F. (2007): Statistical Development of Quality in Medicine. Chichester: John Wiley.
- von Eye A., Mun E.Y. (2005): Analyzing Rater Agreement: Manifest Variable Methods. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
- Jacobs R., Smith P.C., Street A. (2006): Measuring Efficiency in Health Care: Analytic Techniques and Health Policy. New York: Cambridge University Press.