Opis predmeta
Osnove vgrajenih sistemov in sistemov v realnem času.
• Pregled področja sodobnih vgrajenih sistemov z multimedijsko funkcionalnostjo.
• Strojna oprema, operacijski sistemi, programski jeziki ter orodja za vgrajene multimedijske sisteme.
• Razvoj lastnega sistema na enem od komercialno dostopnih učnih razvojnih sistemov (Arduino, Raspberry Pi,…).
Predmet učimo na programih
Cilji in kompetence
Spoznavanje osnovnih pojmov s področja vgrajenih sistemov na področju multimedije, njihove zgradbe, delovanja, snovanja in izdelave.
Poudarek praktičnega dela predmeta je razvoj sistemov s programskim jezikom Python.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, praktični prikazi, laboratorijske vaje, individualno delo z zahtevnejšimi študenti, uporaba spletnih tehnologij, domače naloge.
Predvideni študijski rezultati
Po uspešno opravljenem modulu naj bi bili študenti zmožni:
-prepoznati različne komponente tipičnega vgrajenega sistema
-pojasniti prednosti in pasti, ki jih prinaša uporaba prograskih knižnjic
-pojasniti izzive, ki jih prinaša implementacija vgrajenega sistema kot multimedijskega sistema
-izluščiti poglavitne komponente sistema v realnem času
-razviti preprost sistem na podlagi seznama naročnikovih zahtev ter ga implementirati v konkretnem računalniškem jeziku
– ovrednotiti algoritmsko učinkovitost podanega algoritma
-presoditi, kako učinkovita je konkretna rešitev z vidika porabe sredstev, pravilnosti, in zanesljivosti delovanja, prijaznosti do uporabnika, ter možnosti vzdrževanja in nadgradnje
Temeljni viri in literatura
1. Edward Ashford Lee, Sanjit Arunkumar Seshia, Introduction to Embedded Systems: A Cyber-Physical Systems Approach, MIT Press, 2017
2. Elecia White, Making Embedded Systems: Design Patterns for Great Software, O'Reilly, 2012
3. David E. Simon, An Embedded Software Primer, Pearson Education (Singapore), 2005
4. Tay Vaughan, Multimedia: Making It Work, Ninth Edition 9th Edition, McGraw-Hill, 2014
5. Mark Lutz, Learning Python, 5th Edition, O'Reilly, 2017