Novica

[IKTinfo] Vse več računalnikov v izobraževanju po shemi »prinesite svojo napravo«

Datum objave: 27.12.2023

Praksa uporabe lastne računalniške opreme v šolah in na fakultetah, poimenovana »prinesite svojo napravo« (angl. Bring-your-own-device, BYOD) pridobiva globalni zagon in vpliva na strategije prodajalcev in izobraževalni trg. Po najnovejši raziskavi analitskega podjetja Futuresource Consulting, izvedeni v ZDA, Združenem kraljestvu, Avstraliji, Nemčiji, Indiji in na Japonskem, se v večini šol in fakultet opaža trend krčenja proračunov. Celo štiri petine anketiranih staršev potrjuje, da so se na nakup opreme za šolanje odločile, da bi pomagale izobraževanju svojih otrok. Kljub temu celo 40 odstotkov anketiranih staršev meni, da bi nakup naprav morale financirati šole/fakultete. Manj kot petina anketiranih šol brez vzpostavljene sheme BYOD razmišlja o njeni uvedbi v naslednjih dveh letih. Kot ključne ovire navajajo pomisleke glede cenovne dostopnosti in varnostna vprašanja. Polovica šol brez BYOD-strategije je že opremila učence/študente z napravami in je negirala potrebo po denarnem prispevku staršev. Futuresource navaja, da je celo 79 odstotkov mobilnih računalnikov za osnovne in srednje šole v Avstraliji nabavljeno po shemi BYOD, a s pomočjo uveljavljenega ekosistema specializiranih dobaviteljev. V Indiji je BYOD razširjen v zasebnih šolah, v javnih pa ima računalnik samo 2 odstotka učencev, kar očitno priča o digitalnem razkoraku. V ZDA uvajanje BYOD zavira pravica otrok do brezplačnega izobraževanja, ki vključuje tudi pravico na enakost v opremljenosti z napravami. To postaja politično vprašanje, ki bo v prihodnosti verjetno pomagalo pri zagotavljanju proračunov. Raziskava je pokazala, da sta dve tretjini staršev kot kanal za BYOD nakup naprav uporabili trgovce na drobno in proizvajalce, ki jih je nudila velika večina šol, kar je omogočilo večjo izbiro in višjo kakovost. Vsak deseti starš je kot kanal uporabil samo šolo, vsak šesti pa portal za starše. 

Več informacij

 

Gospodarstvo, proizvodnja, izobraževanje in druge panoge so zadnja leta zaradi pandemije in ukrepov za njeno omejevanje ter rusko-ukrajinske vojne izpostavljeni večjim pritiskom in spremembam, kar potrjujejo tudi različne raziskave in analize. Podobnim spremembam je izpostavljena tudi panoga informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT), ki pa obenem omogoča spremljanje, ocenjevanje in nadzor sprememb ne le v lastni panogi temveč tudi v vseh drugih, kar je bilo zadnja leta vsem dragocena pomoč.

IKT namreč pomagajo podjetjem in ustanovam v vseh industrijah organizirati delo, prilagajati poslovanje, racionalizirati delovanje, obdelovati podatke, ocenjevati rezultate, napovedovati gibanja in odkrivati nove možnosti. Šolam in univerzam pa omogočajo izvajanje hibridnih oblik poučevanja in smiselne digitalizacije učnih procesov.

Vse to je razlog, da smo se odločili za redno objavljanje povzetkov informacij, ocen, analiz in študij raziskovalnih in analitskih podjetij, ki lahko vsem pomagajo pri lažjem spremljanju, spoznavanju in razumevanju sprememb in trendov ter uspešnejšem prilagajanju na novo obdobje IKT.

Pripravlja: Katedra za informacijske in komunikacijske tehnologije v sodelovanju z Esadom Jakupovićem

Bodi na tekočem

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektrotehniko, Tržaška cesta 25, 1000 Ljubljana

E:  dekanat@fe.uni-lj.si T:  01 4768 411