Novica

[IKTinfo] Starševsko dojemanje tehnološke kariere njihovih otrok

Datum objave: 5.9.2023

Starševsko dojemanje tehnološke kariere njihovih otrok

Financiranje tehnološkega izobraževanja in digitalne pismenosti v okviru šolskega poučevanja bi morala biti bistvena prednostna naloga za pripravo srednješolcev in visokošolcev na uspeh, priporoča nova študija neprofitnega trgovskega združenja za poklicne IKT-certifikate CompTIA. V raziskavi »Starševsko dojemanje tehnologije in kariere« izvedeni med več kot 1.100 staršev v ZDA je 80 odstotkov udeležencev potrdilo, da bi tehnološko izobraževanje in digitalna pismenost morali biti vir kritičnih veščin, ki učencem oz. študentom pomagajo do uspeha v šoli, življenju in prihodnji karieri. Starši imajo na splošno pozitiven vtis o tehnologiji, njenem trenutnem stanju in priložnostih za prihodnost. Dve tretjini anketiranih staršev menita, da se tehnologija premika v pozitivno smer, pri čemer so starši učencev/študentov, ki so že razmišljali o tehnološki karieri, bili bolj optimistični glede tehnološke kariere otrok v primerjavi s starši učencev/študentov, ki so bili pred sošolci v tehnološkem znanju, vendar niso razmišljali o tehnološki karieri. Med 14% staršev, ki negativno gledajo na razvoj tehnologije, so tisti, ki jih skrbijo zasebnost in nadzor nad osebnimi podatki, motnje, ki jih povzročajo aplikacije in naprave, naraščajoče kibernetske grožnje in spletno ustrahovanje. Nekaj več kot polovina (57%) anketiranih staršev je prepričana, da ima šola njihovega otroka ustrezne vire za načrtovanje kariere. Odstotek je nekoliko višji (61%) pri starših študentov in nižji (45%) pri starših dijakov. Da njihovi otroci razmišljajo o zaposlitvi v tehnologiji je prepričana več kot četrtina staršev dijakov (27%) in manj kot četrtina staršev študentov (22%). Starši srednješolskih fantov so bolj pozitivni glede njihove poklicne poti v tehnologiji (70%) kot starši deklet iste starosti (63%). Na splošno je 32% anketiranih fantov dejalo, da razmišljajo o karieri v tehnologiji, v primerjavi z 21% deklet.

Več informacij

Gospodarstvo, proizvodnja, izobraževanje in druge panoge so zadnja leta zaradi pandemije in ukrepov za njeno omejevanje ter rusko-ukrajinske vojne izpostavljeni večjim pritiskom in spremembam, kar potrjujejo tudi različne raziskave in analize. Podobnim spremembam je izpostavljena tudi panoga informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT), ki pa obenem omogoča spremljanje, ocenjevanje in nadzor sprememb ne le v lastni panogi temveč tudi v vseh drugih, kar je bilo zadnja leta vsem dragocena pomoč.

IKT namreč pomagajo podjetjem in ustanovam v vseh industrijah organizirati delo, prilagajati poslovanje, racionalizirati delovanje, obdelovati podatke, ocenjevati rezultate, napovedovati gibanja in odkrivati nove možnosti. Šolam in univerzam pa omogočajo izvajanje hibridnih oblik poučevanja in smiselne digitalizacije učnih procesov.

Vse to je razlog, da smo se odločili za redno objavljanje povzetkov informacij, ocen, analiz in študij raziskovalnih in analitskih podjetij, ki lahko vsem pomagajo pri lažjem spremljanju, spoznavanju in razumevanju sprememb in trendov ter uspešnejšem prilagajanju na novo obdobje IKT.

Pripravlja: Katedra za informacijske in komunikacijske tehnologije v sodelovanju z Esadom Jakupovićem

Bodi na tekočem

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektrotehniko, Tržaška cesta 25, 1000 Ljubljana

E:  dekanat@fe.uni-lj.si T:  01 4768 411