Internetno raziskovanje

Opis predmeta

Internetno raziskovanje:

  • Koncepti internetnega raziskovanja.
  • Reaktivne in nereaktivne metode zbiranja podatkov.
  • Etični vidiki internetnega raziskovanja.

Spletne ankete:

  • Tipologija spletnih anket.
  • Programska orodja za spletno anketiranje.
  • Verjetnostni in neverjetnostni vzorci v spletnih anketah.
  • Statistično sklepanje na osnovi neverjetnostnih vzorcev.
  • Napake pri spletnih anketah (vzorčni okvir, merjenje, neodgovori,…).
  • Oblikovanja spletnega vprašalnika za različne naprave.
  • Kombiniranje načinov anketiranja (mixed  modes).
  • Spletne ankete in veliki podatki.

Izbrane teme internetnega raziskovanja:

  • Tehnična merjenja (zapisi logov, paradata, aplikacije za spremljanje gibanja, lokacije, podatki iz družbenih omrežij …) in veliki podatki.
  • Osnove on-line kvalitativnih metod.
  • Kombinacija spletnih kvalitativnih in kvantitativnih metod (mixed methods).
  • Interakcija človek-računalnik in spletno zbiranje podatkov.

Predmet učimo na programih

Cilji in kompetence

Namen predmeta je študente seznaniti s sodobnimi trendi v družboslovni statistiki, ki internet vključujejo kot eno glavnih orodij za zbiranje, analizo ter diseminacijo podatkov. Študenti bodo ob koncu predmeta seznanjeni s spektrom obstoječih metod in imeli kompetentna znanja za izvedbo raziskav preko interneta, predvsem pa bodo uvedeni v aktualna odprta raziskovalna vprašanja na tem področju.

Metode poučevanja in učenja

  • Predavanja.

  • Projektna naloga, ki predstavlja pregled literature ter samostojno zbiranje podatkov in predstavlja empirične smernice za doktorsko delo študenta.

  • Konzultacije.

Predvideni študijski rezultati

Znanje in razumevanje:

  • poznavanje strukture, organizacije in vrste podatkov na svetovnem spletu,
  • poznavanje načinov zbiranja podatkov s pomočjo interneta,
  • poznavanje programskih orodij za zbiranje podatkov,
  • uporaba osvojenih metod za zbiranje primarnih in sekundarnih podatkov s pomočjo novih tehnologij za potrebe konkretnih (družboslovnih) raziskovalnih projektov,
  • razumevanje prednosti in slabosti uporabe novih tehnologij pri družboslovnem raziskovanju v praksi.

Temeljni viri in literatura

  • Callegaro, M., Lozar Manfreda, K., and Vehovar, V. (2015). Web survey methodology. Los Angeles [etc.]: Sage, 2015.
  • Couper M. (2008). Designing effective Web Surveys. Cambridge Universtiy Press.
  • Dillman, D. A., Smyth, J. D.  et al. (2014). Internet, Phone, Mail, and Mixed-Mode Surveys: The Tailored Design Method. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons.
  • Fielding et al. (2017). The Sage Handbook of Online Research Methods. Sage.
  • Hewson, C., Vogel, C. M., and Laurent, D. (2016). Internet research methods. 2nd ed. Los Angeles [etc.]: Sage.
  • Hesse-Biber, S. J. (Ed.). 2011. The handbook of emergent technologies in social research. New York : Oxford University Press.

     

Bodi na tekočem

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za elektrotehniko, Tržaška cesta 25, 1000 Ljubljana

E:  dekanat@fe.uni-lj.si T:  01 4768 411