Opis predmeta
-
Anketni proces in njegove faze (koncipiranje, vzorčenje, vprašalnik, analiza podatkov…).
-
Koncepti kakovosti anketnega raziskovanja.
-
Kakovosti podatkov in procesov (koncepti TQM).
-
Stroški, napake in management (koncept TSE).
-
Vzorčne in nevzorčne napake.
-
Merjenje, veljavnost, zanesljivost.
-
Pravila, priporočila in strokovni standardi (npr. TDM).
-
-
Posebnost anketnega procesa v akademskem, poslovnem in javnem sektorju.
-
Posebnosti načinov anketiranja (osebno, telefonsko, pisemsko, spletno,…).
-
Oblikovanje in testiranje anketnega vprašalnika.
-
Urejanje, kodiranje, dokumentiranje, procesiranje in arhiviranje podatkov.
-
Etični vidiki anketnega raziskovanja.
Predmet učimo na programih
Cilji in kompetence
- Pregled najpomembnejšh vsebin na področju anketne metodologije, s poudarkom na statističnih vidikih anketnega procesa.
- Usposobiti študente za raziskovalno delo na tem področju.
Metode poučevanja in učenja
-
Predavanja.
-
Seminarske naloge, ki predstavljajo pregled literature in so podlaga za doktorsko delo študenta.
-
Konzultacije.
Predvideni študijski rezultati
Znanje in razumevanje:
- Poznavanje anketnega procesa in razumevanje faz anketne raziskave.
- Poznavanje konceptov kakovosti anketnega raziskovanja in razumevanje izbranega koncepta.
- Poznavanje sodobnih metod testiranja anketnih vprašalnikov.
- Poznavanje in razumevanje etičnih principov anketnega raziskovanja.
Temeljni viri in literatura
-
Groves et al. (2009): survey Methodology. Hoboken, New Jersy: Wiley.
-
Saris WE, Gallhofer IN (2007): Design, Evaluation, and Analysis of Questionnaires for Survey Research. New Jersey: Wiley.
-
Schuman H, Presser S (1996): Questions and Answers in Attitude Surveys: Experiments on Question. London: Sage.
-
Ferligoj A, Leskošek K, Kogovšek T (1995): Zanesljivost in veljavnost merjenja. Ljubljana: FDV.
-
Jowell R, Roberts C, Fitzgerald R, Eva G (2007): Measuring Attitudes Cross-Nationally. London: Sage.